Zoekmachine Adverteren (SEA)

Als merk leiden we doormiddel van SEA (zoekmachine adverteren) en andere vormen van online adverteren gericht potentiële klanten naar jouw website. Een groot voordeel, ten opzichte van offline adverteren, is dat we hier gebruik maken van specifieke zoekwoorden. Ook kunnen we bepaalde kanalen kiezen die passen bij het merk en de doelgroep passen.

Door het zogenaamde CPC (Costs Per Click) principe, betaal je per bezoeker die doorklikt op de online advertentie. Hierdoor weet je precies wat de kosten zijn van een nieuwe lead. Naast zoekmachine adverteren zijn er veel verschillende vormen van online adverteren, van video advertenties, tot banners.

Google Ads

Met Google Ads adverteren we op bepaalde zoektermen. Op die manier zorg je ervoor dat je goed en effectief gevonden wordt. Door het gebruik van specifieke zoekwoorden worden jouw advertenties alleen weergegeven bij zoekopdrachten die relevant zijn voor jouw merk.

Shopping

Een andere vorm van online adverteren is Google Shopping. Dit is met name voor webshops erg interessant. Adverteer je een product in Google Shopping, dan wordt jouw product bij relevante zoekopdrachten vertoond met prijs en foto. Die heeft een uiterst positieve invloed op online verkoop.

Display Advertisment

Je kent het wel, de advertenties op websites, in apps of sociale media. Vaak zichtbaar als een banner, of zoals op Facebook in de rechterkolom. Display advertenties vertonen we aan bezoekers van websites die relevant zijn voor jouw merk. Display advertising passen we vooral toe om naamsbekendheid te genereren.

Remarketing

Je hebt net op internet gezocht naar een nieuwe jas en vervolgens krijg je op Facebook aanbiedingen te zien van jassen die je hebt bekeken. Dit is het effect van remarketing, waarmee het kan worden ingezet om twijfelende klanten te overtuigen.

Video Advertisement

Wist je dat YouTube na Google de grootste zoekmachine is? Het adverteren op en middels video’s is daarmee belangrijker dan ooit. Door middel van video advertenties op bijvoorbeeld YouTube kun je op een interactieve manier je merk of product promoten. Ook hier geldt dat goede targeting essentieel is voor een effectieve campagne.