Branding

70 jaar Piet Huisman

Café Piet Huisman opende de deuren in 1949 en is daarmee een van de oudste familie-cafés van Nijmegen. Inmiddels is de vierde generatie Huisman actief in het café.

Café Piet Huisman is een typisch traditioneel bruin café, met een lange familiegeschiedenis. Tegelijkertijd gaat het café met zijn tijd mee en onderscheidt het zich met bierkennis en -specialisme.

In 2019 bestaat het café 70 jaar. Een mooie mijlpaal en bij uitstek hét moment om de huisstijl te vernieuwen. Maar niet zonder te kijken naar het verleden.

Huisstijl
Mid-century

De inspiratie voor de typografie en het kleurpalet putten we uit mid-century (jaren 50) ontwerpen. Zoals veel grafisch werk uit deze periode, worden in het midden van de eeuw moderne belettering en vaak speelse vormgebaseerde lettertypes gebruikt voor impactvolle typografische posterontwerpen.

Grote headings en een combinatie van verschillende lettertypes worden gebruikt als grafische vormen. Ook het wat vale rood is gebaseerd op deze periode. Rood is de kleur van passie en sociale activiteit en staat tevens voor autoriteit. Een huisstijl gebaseerd op de herkomst van Piet Huisman met een moderne en vooral tijdloze twist.

Woordmerk
Café Piet Huisman - Logo
Typografie
Café Piet Huisman - Font
Kleurschema
Café Piet Huisman - Kleuren
Speciaalbiercafé

De laatste jaren heeft Café Piet Huisman zich ontwikkeld tot hét speciaalbiercafé van Nijmegen. In het café vind je tien koelkasten vol speciaalbieren en een reeks (wissel)taps, met in totaal ruim 400 bieren. Je kan er niet omheen: hier leeft de passie voor speciaalbier.

Café Piet Huisman - Website desktop
Café Piet Huisman - Website menukaart
Untappd

Voor de ruim 400 bieren verwijzen we je via duidelijke blokken door naar Untappd, waar je het up-to-date assortiment speciaalbieren vindt. Naast speciaalbier is het café ook dé plek voor een kop koffie, een goede whiskey, of een middagje borrelen met een hapje. Op de digitale menukaart vind je dan ook alles terug. Scroll eenvoudig door de whiskey’s, wijnen, hapjes en borrelplanken. Op mobiel is de menukaart handig gecategoriseerd in tabjes, zodat je eenvoudig verder leest in de categorie die je zoekt. Zonder eindeloos scrollen.

Café Piet Huisman - bierverhalen mobiel
Kennis van bier

Op de nieuwe website delen we bierkennis en de passie voor speciaalbier. In korte ‘bierverhalen’ neemt Piet Huisman je mee in de wereld van speciaalbier. Van biertips tot achtergrondverhalen over bierstijlen en brouwmethoden.

Café Piet Huisman - Fotografie
Fotografie

De nieuwe huisstijl voeren we niet alleen online door, maar ook in het café. We ontwikkelden een nieuwe menukaart, drankkaart, en shirts. Bovendien schoten we een nieuwe reeks foto’s, zowel voor social media als voor op de schermen en de nieuwe ‘bierkrant’ in het café.

Branding

70 jaar Piet Huisman

Café Piet Huisman opende de deuren in 1949 en is daarmee een van de oudste familie-cafés van Nijmegen. Inmiddels is de vierde generatie Huisman actief in het café. Café Piet Huisman is een typisch traditioneel bruin café, met een lange familiegeschiedenis. Tegelijkertijd gaat het café met zijn tijd mee en onderscheidt het zich met bierkennis en -specialisme. In 2019 bestaat het café 70 jaar. Een mooie mijlpaal en bij uitstek hét moment om de huisstijl te vernieuwen. Maar niet zonder te kijken naar het verleden.

Huisstijl
Mid-Century

De inspiratie voor de typografie en het kleurpalet putten we uit mid-century (jaren 50) ontwerpen. Zoals veel grafisch werk uit deze periode, worden in het midden van de eeuw moderne belettering en vaak speelse vormgebaseerde lettertypes gebruikt voor impactvolle typografische posterontwerpen.

Grote headings en een combinatie van verschillende lettertypes worden gebruikt als grafische vormen. Ook het wat vale rood is gebaseerd op deze periode. Rood is de kleur van passie en sociale activiteit en staat tevens voor autoriteit. Een huisstijl gebaseerd op de herkomst van Piet Huisman met een moderne en vooral tijdloze twist.

Woordmerk
Café Piet Huisman - Logo
Typografie
Café Piet Huisman - Typografie
Café Piet Huisman - Typografie
Kleurschema
Café Piet Huisman - Kleuren mobiel
Café Piet Huisman - Kleuren mobiel
Café Piet Huisman - Website desktop
Speciaalbiercafé

De laatste jaren heeft Café Piet Huisman zich ontwikkeld tot hét speciaalbiercafé van Nijmegen. In het café vind je tien koelkasten vol speciaalbieren en een reeks (wissel)taps, met in totaal ruim 400 bieren. Je kan er niet omheen: hier leeft de passie voor speciaalbier.

Cafe Piet Huisman - Menukaart mobiel
Untappd

Voor de ruim 400 bieren verwijzen we je via duidelijke blokken door naar Untappd, waar je het up-to-date assortiment speciaalbieren vindt. Naast speciaalbier is het café ook dé plek voor een kop koffie, een goede whiskey, of een middagje borrelen met een hapje. Op de digitale menukaart vind je dan ook alles terug. Scroll eenvoudig door de whiskey’s, wijnen, hapjes en borrelplanken. Op mobiel is de menukaart handig gecategoriseerd in tabjes, zodat je eenvoudig verder leest in de categorie die je zoekt. Zonder eindeloos scrollen.

Café Piet Huisman - bierverhalen mobiel
Kennis van bier

Op de nieuwe website delen we bierkennis en de passie voor speciaalbier. In korte ‘bierverhalen’ neemt Piet Huisman je mee in de wereld van speciaalbier. Van biertips tot achtergrondverhalen over bierstijlen en brouwmethoden.

Café Piet Huisman - Fotografie
Fotografie

De nieuwe huisstijl voeren we niet alleen online door, maar ook in het café. We ontwikkelden een nieuwe menukaart, drankkaart, en shirts. Bovendien schoten we een nieuwe reeks foto’s, zowel voor social media als voor op de schermen en de nieuwe ‘bierkrant’ in het café.