Branding

_

Eén familie, twee familiebedrijven

Hofmans houdt al 35 jaar de familienaam hoog op het vlak van maaltijdbezorging.

Maar wat als je ook de zakelijke markt wil bedienen met evenementencatering? Dan heb je een huisstijl nodig die op zichzelf staat, maar die tegelijkertijd het vakmanschap en de persoonlijke

benadering van familiebedrijf Hofmans in zich verenigt. Dit vormde het uitgangspunt voor het ontwikkelen van een originele huisstijl voor Hofmans Events.

Huisstijl

_

Wanneer je zoals Hofmans Events uiteenlopende evenementen organiseert, die telkens een eigen thema en stijl hebben, dan is het van belang dat je tussen al die verschillende sferen een herkenbare, maar ingetogen huisstijl hebt.

Je wil herkenbaar zijn, maar het evenement zélf verdient de aandacht. Naast de huisstijl is het vooral belangrijk dat de toepassing van de huisstijl  – voldoende herhaling van de stijl en een vast stramien – voor herkenbaarheid zorgt.

Woordmerk
Woordmerk

De familienaam Hofmans is een vertrouwde naam in de regio. Om deze reden is ervoor gekozen om deze naam het belangrijkste visuele aspect te maken van het nieuwe logo. Niet een beeldmerk maar juist een woordmerk is hier de beste keuze.

Typografie
Typografie

Als je een woordmerk in je huisstijl opneemt, dan is typografie zonder meer belangrijk.
De basistypografie, die voor het woordmerk is benut, is een strakke letter met voldoende body.

Shapes
Shapes

In uitvergrote vorm worden delen van deze basistypografie als grafisch element gebruikt. Evenals de vorm van het beeldmerk. Dit komt bijvoorbeeld terug op de homepage van de website.

Kleurenschema

Hofmans - Zwart

Hexadecimaal: #171717

CMYK:

0. 0. 0. 91.

RGB:

23. 23. 23.

Hofmans - Donkergrijs

Hexadecimaal: #383735

CMYK:

0. 5. 2. 78.

RGB:

56, 55, 53

Hofmans - Lichtgrijs

Hexadecimaal: #A2A2A2

CMYK:

0. 0. 0. 36.

RGB:

162. 162. 162.

Hofmans - Wit

Hexadecimaal: #FFFFFF

CMYK:

0. 0. 0. 0.

RGB:

255. 255. 255.

Kleurenschema

De basiskleuren van Hofmans Events zijn ingetogen zwart, grijs en wit, met een warme ondertoon. Gecombineerd doet de selectie denken aan (verkoold) hout. Deze basiskleuren combineren mooi met puur zwart en wit. Het ingetogen kleurenschema benadrukt tevens de levendige kleuren van het eten in de fotografie.

Fotografie
Fotografie

Hofmans Events is actief in alle uithoeken van het land en werkt ook met regelmaat over de grens. Daarom is het niet mogelijk om dezelfde fotograaf voor elke gelegenheid in te zetten. Om ervoor te zorgen dat de fotografie van Hofmans Events telkens dezelfde uitstraling heeft zijn er richtlijnen opgesteld, waar iedere fotograaf houvast in kan vinden. Aansluitend hierop zijn er kleurcorrectie-sets in Adobe Lightroom ontwikkeld, om zeker te zijn van consistentie in de beeldbewerking.

Omdat geen enkel evenement hetzelfde is

Marketing

_

Van branding naar marketing

Tijd om de boodschap van Hofmans Events te delen met de wereld. Maar schieten met hagel doen we niet. Met een gedegen plan trekken we erop uit, met de doelen van Hofmans Events centraal.

Als de merkidentiteit van Hofmans Events is vertaald naar een eigen, eenduidige visuele identiteit is vervolgens het moment aangebroken om het verhaal van Hofmans Events naar buiten te brengen.

Op basis hiervan is er met Hofmans Events gekozen voor een nieuwe website, fotografie en drukwerk als dragers van het verhaal. De vormgeving van deze kanalen en middelen is terug te leiden naar de visuele identiteit die eerder in het branding-traject samen is bepaald.

Functioneel ontwerp

In het functioneel ontwerp van de website is er rekening gehouden met het beste navigatiepad voor de bezoeker. Het snel en overzichtelijk aanbieden van belangrijke informatie staat hierbij voorop. Op basis van wireframes en prototyping is er vooraf een duidelijk beeld van de navigatie geschetst.

Verschillende doelgroepen

Hofmans Events bedient zowel de particuliere als zakelijke markt. Voor ieder van deze markten zijn er specifieke diensten die worden aangeboden. Om een duidelijke scheiding te maken tussen deze diensten is er een tweedeling in de navigatiestructuur aangehouden.

Overzicht

Vanwege het ruime aanbod van diensten is er gekozen om overzichtspagina’s toe te passen, die de individuele diensten overzichtelijk uitlichten.

Call-to-action

Hofmans Events houdt van een persoonlijke, laagdrempelige klantbenadering. Ook op de website laten we dit terugkomen. Dit herken je bijvoorbeeld in de duidelijke call-to-action blokken, die we allemaal gepersonaliseerd hebben.

Sfeerimpressie

Bij Hofmans Events worden er belevingen gecreëerd. Om deze beleving te kunnen delen met een bezoeker op de website wordt er veel gebruik gemaakt van beeldmateriaal. Zo kan ook de bezoeker zich even onderdompelen in de sfeer van een evenement.

Mobiele website

Een online presentatie reikt tegenwoordig veel verder dan een desktop monitor. Daarom is de website van Hofmans Events schaalbaar gemaakt, zodat deze ook goed functioneert op een tablet en smartphone.

Wat is jouw verhaal?

Ieder project in ons portfolio is uniek. Dit komt omdat geen enkel merk hetzelfde is. Wij zijn heel benieuwd naar jouw verhaal. Kom je ons een keer vertellen over jouw merk?

Meer informatie over onze aanpak?

Neem dan even contact op.

Sandra Geerlings

sandra@asyouwere.nl+31 24 20 22 852

Meer informatie over onze aanpak? Neem dan even contact op.

Sandra Geerlings

sandra@asyouwere.nl
+31 6 46343628