Merkidentiteit
Wild Chefs neemt je bij de hand, activeert je oer-brein en maakt van iedereen een echte buitenkok.
Wild Chefs staat voor je klaar om elke gelegenheid in je geheugen te branden. Herinneringen te maken rondom een kampvuur. Of tijdens dat buurtfeest. Alles doormiddel van pure smaken, geuren en texturen. Gril, bak en braad, precies zoals de natuur het bedoeld heeft: vrij en ongeremd.
Logo
Waar je ook bent, Wild Chefs staat voor je klaar. Daarom is er een beeldmerk bedacht gebaseerd op hobo-signs: een visuele taal die je helpt om 'in het wild' je weg te vinden.
Het handgemaakte woordmerk geeft het idee dat het met een stift op een potje is geschreven, om mee te nemen. Met daaronder een vuurtje en een tagline. Samen maken ze een geheel dat een duidelijk verhaal vertelt.
Typografie
Zelfs de minst ervaren kok kan met de hulp van Wild Chefs een feestelijke maaltijd op tafel zetten. Het 'zelfgemaakte' zie je ook terug in de typografie.
De merkletter lijkt met stift geschreven, in hoofdletters. Dit geeft korte teksten de juiste energie mee. Langere teksten worden geschreven in het secundaire lettertype (rechts), dat deze karakteristieken overneemt maar toch fijn blijft om te lezen.
Kleurenschema
Primaire kleuren
Dusk
RGB | 042, 045, 048 |
CMYK | 073, 065, 062, 062 |
Dawn
RGB | 150, 140, 119 |
CMYK | 042, 039, 054, 006 |
Day
RGB | 235, 232, 204 |
CMYK | 008, 005, 022, 000 |
Productkleuren
Kleuren
Wild Chefs gebruik je op welke plek dan ook en op ieder moment van de dag. De primaire kleuren zijn dan ook gebaseerd op de ochtend, middag en avond.
Daarbij krijgt elk product een eigen kleur. Dit heet ‘kleurcodering’ en helpt vanzelfsprekend bij het makkelijk onderscheiden van de producten. Hou je van mediterraans, dan pak je ‘die groene’ uit de schap.
Etiketten
Een etiket heeft eigenlijk één taak; binnen een vluchtige blik je aandacht trekken en vasthouden.
Om je aandacht te trekken heeft Wild Chefs een in het oog springende stijl, die afsteekt bij de rest van de producten in het segment. De truc was om precies genoeg informatie te geven om in korte tijd het verhaal over te brengen, en je uit te nodigen verder te lezen.
Iconografie
Hier komen de hobo-signs helemaal tot hun recht. Simpele iconen die zelfs een kind kan tekenen, maar in één oogopslag alle informatie geven die je nodig hebt.
Het is eigenlijk een visuele taal. Een visuele identiteit heeft dan ook als eerste doel; communiceren. Daarna kunnen we het aantrekkelijk voor het oog maken. Zolang het maar bij de merkidentiteit past.
Brochure
Wild Chefs neemt je bij de hand.
Een catalogus heeft normaal gesproken voornamelijk tabellen met producten en specificaties. Maar dat zou het verhaal van Wild Chefs niet dekken. Daarom ontwierpen we een brochure die niet alleen de producten maar ook de omgeving toont.
Website
Een nieuw product lanceren is niet makkelijk. Om de markt ook in het Wild Chefs verhaal te laten geloven maakte we deze landingspagina. Hierbij werden we uitgedaagd om te werken met product mock-ups omdat de producten zelf simpelweg nog niet in productie waren.
Alles wat je via je andere kanalen communiceert kun je zo makkelijk samenvatten op één plek. Je kunt het prima als het huis van het merk beschouwen.