Het bestaans­recht van jouw organisatie

Een betekenisvol merk begint bij de merkidentiteit. Het is het bestaansrecht van jouw organisatie en datgene waar je als merk voor staat. Alle beslissing en uitingen worden hier bewust of onbewust aan gemeten. Een duidelijke merkidentiteit helpt je dan ook om doelgericht te kunnen bouwen aan alles dat je als merk doet.

As you were, Nijmegen - Merkidentiteit

Identiteits­sessie

Als we die merkidentiteit in kaart gaan brengen, zoeken we het liefst zo dicht mogelijk bij de bron. In een identiteitssessie gaan we op zoek naar de kernwaarden en drijfveren van het merk. Waar staat jouw organisatie voor? Welke waarden vertegenwoordigt het merk? En welke toegevoegde waarde kan je daar vervolgens mee bieden voor jouw klant?

Identiteit is niet iets dat je simpelweg kiest, maar iets dat aanwezig is in de organisatie. De merkidentiteit is een optelsom van gedeelde waarden, gedragsnormen en cultuur, maar ook wat je doet als je bedrijf. Bij grote organisatie raden we dan ook aan om niet alleen de directie of het management deel te laten nemen aan deze sessies. Juist de mensen op de werkvloer vormen mede deze identiteit. En diegenen die namens de organisatie naar buiten treden, bepalen voor een groot deel het beeld dat klanten krijgen van het merk.

Brand book

De merkidentiteit leggen we vast in een brand book. Dit document bevat de essentie van jouw merk. Daarmee is het bijvoorbeeld ook de basis voor het ontwerpen van een huisstijl, het schrijven van teksten, of het bedenken van een campagne concept.

Een brand book kan in verschillende vormen en maten ontwikkeld worden. Afhankelijk van de merkidentiteit, behoeften en wensen ontwikkelen we een brand book dat past bij jouw organisatie.