Beeldvorming

Elk merk is bezig met visuele communicatie. Van logo tot brandbook, en van huisstijl tot fotografie. Al die stukjes bij elkaar bepalen het beeld dat de klant of de doelgroep van een merk krijgt. Alleen, dat beperkt zich niet enkel tot visuele communicatie. Ook muziek en geluid, en bijvoorbeeld geur en architectuur, dragen bij aan die beeldvorming.

Branding met muziek

Dus waarom zou je niet op dezelfde manier over deze elementen nadenken als over visuele communicatie? Zeker muziek kan daar een onderscheidende rol in spelen. Muziek spreekt rechtstreeks tot emotie en roept direct associaties en gevoel op. Denk maar aan een film: zonder corresponderende muziek zou een scene uit een horrorfilm de plank volledig misslaan.

Hoe klinkt jouw merk?

Muziek communiceert op emotioneel gevoel. Het kan de sfeer bepalen in bijvoorbeeld een winkel, maar het kan daarmee ook meteen associatief werken. Je hebt vast nagedacht over hoe jouw merk of organisatie eruit ziet, maar welk geluid hoort daar bij?

Het geluid van As you were

Voor ons is muziek dagelijkse voeding. Als inspiratie voor projecten of als brandstof tijdens het werk. Samen dachten we na over welke muziek As you were vertegenwoordigt en we stelden daar een mooie playlist bij samen. Benieuwd? Check ‘m op Spotify!