Inside the box

Wie heeft het niet eerder gehoord, even lekker “out of de box” denken. De koek van een andere hoek aansnijden, de creatieve geest bevrijden, de hersens laten stormen. Maar welke box? Wat voor koek? Wie is die geest? Dat is eigenlijk de vraag. Om buiten een box te kijken hebben we eerst een doos nodig.

Een merk is niets meer dan een verzameling dingen die we allemaal herkennen. Die zitten in een doos, en we zijn het allemaal min of meer met elkaar eens hoe die doos eruitziet. En daar hoeven we de doos niet eens voor te zien, die zit al in het brein van iedereen die het merk kent.

Inside the box

Moeten we dan onszelf begrenzen en de wanden van onze doos maar omarmen?

Juist, grenzen zijn goed. Sta eens stil bij hoe jouw wanden jou maken, en kijk hoe mooi ze erbij staan. Niemand kan jou verwarren met een ander. Wanneer we een merk definiëren bewaken wij die wanden. Jouw wanden. Zodat het ten alle tijden min of meer met elkaar eens kunnen zijn wie jij bent. Wie jouw merk is.

Natuurlijk, we moeten niet voor een gat te vangen zijn, en wij houden ook van creativiteit maar niet ten koste van de herkenbaarheid. Laten we dus alsjeblieft eerst alles even in een herkenbare doos stoppen voordat we out of the box kijken. Of misschien juist helemaal los gaan binnen deze herkenbare box.

Heb je al een merk, maar zijn de wanden daarvan niet meer helemaal scherp? We helpen je ook graag met het aanscherpen ervan. Niet alles hoeft altijd helemaal opnieuw natuurlijk.