Merkidentiteit

Een bureau voor beweging.

“Wij zijn de rots in de branding als het gaat om connectiviteit. Contact met de grond vanuit de lucht, verbonden met het internet vanaf de oceaan, een goede verbinding vanaf een bouwplaats of de toegangscontrole van een parkeergarage. Wij bieden als grootste Europees Peplink distributeur de beste connectiviteit oplossingen door onze kennis, service en voorraden. We hebben ook altijd oog voor de nieuwste innovaties. Elke situatie, altijd verbonden.”

Dit was het uitgangspunt voor de ontwikkeling van een nieuwe merkidentiteit en visuele identiteit. Met een nieuwe jas, die ze beter past, en een net zo passende slogan: Loyal to Connectivity.  Drie woorden die precies vertellen waarom Frontier meer dan een distributeur voor Peplink producten is.

Huisstijl

"Ik weet eigenlijk veel meer dan ik dacht".

Meer dan een distributeur en daar komt stiekem veel bij kijken, daarom zijn we diep in hun klantreis gedoken. Eindbestemming: een zo consistent mogelijke merkbeleving die op alle punten de verwachtingen nakomt, of zelfs overstijgt.

Tijdens de sessie hebben we niet alleen inzichten opgedaan, kansen ontdekt en pijnpunten blootgelegd, maar zijn we er ook achter gekomen dat de deelnemers veel meer over hun processen weten dan ze dachten.

Logo

Wereldwijd onderscheid.

Frontier EU, voorheen Frontier BV, is de Europese dochteronderneming van Frontier US. Met het afscheid van de naam “BV” ontstond de behoefte aan een helder systeem om de verschillende vestigingen binnen het merk te onderscheiden. De vraag aan ons was om alle afdelingen wereldwijd te voorzien van een duidelijke hiërarchie. En daarna door te vertalen naar een huisstijl die wereldwijd herkenbaar is met submerken per locatie. Zo krijgt Frontier een eenduidige uitstraling naar buiten maar is er genoeg ruimte voor toegespitste communicatie per land of regio.

Dit leidde tot de introductie van de verbindende ovaal: een visueel element dat fungeert als drager van de locatie-afkortingen en tegelijkertijd de onderlinge verbondenheid tussen de internationale takken van Frontier versterkt.

De ovaal komt rechtstreeks uit de “o” van het woordmerk, die een sterke unieke vorm heeft. Het woordmerk is expres breed, waardoor je het gevoel krijgt van uitgestrektheid. Of een hele weide bandbreedte.

Typografie

Een huisstijl gedragen door krachtige typografie.

Frontier EU biedt krachtige connectiviteit waar je op kunt bouwen. Dit zie je terug in de typografie, met grote brede letters die elke boodschap kraakhelder en zonder vertraging over laten komen.

Met één lettertype communiceren we aandachttrekkende titels, vlotte teksten en achtergrond informatie. Bijvoorbeeld door coordinaten aan de achtergrond toe te voegen in de outline versie, die je het gevoel geven van; altijd verbonden, waar dan ook.

Kleurschema

Primaire kleuren

Invior full contact – Astral dusk

Hexadecimaal #2F3345
RGB 47, 51, 69
CMYK 83, 73, 49, 46

Invior full contact – Astral dusk 50%

Hexadecimaal #9698A1
RGB 150, 152, 61
CMYK 44, 36, 30, 1

Invior full contact – Astral dusk 25%

Hexadecimaal #CBCCD0
RGB 203, 204, 208
CMYK 20, 15, 13, 00

Invior full contact – Sunspire

Hexadecimaal #F5B70C
RGB 245, 183, 12
CMYK 4, 29, 100, 00

Invior full contact – Sunspire 50%

Hexadecimaal #9698A1
RGB 245, 221, 158
CMYK 00, 10, 36, 4

Invior full contact – Milkstone

Hexadecimaal #F5F1E9
RGB 245, 241, 233
CMYK 00, 2, 5, 4

Kleuren

Solide kleuren met energieke accenten.

Frontier EU staat voor stabiliteit, en daardoor moet er continue beweging zijn. Donkerblauwe tonen worden daarom afgewisseld door energieke turquoise en lila accenten. Een gradient geeft het geheel nog dat extra stukje beweging mee.

Portret-fotografie

Frontier EU is een echt familiebedrijf.

Als je als CEO van een groot telecombedrijf bij Frontier EU langsgaat voor een meeting hoef je geen driedelige pakken te verwachten. Bij Frontier EU werken alleen gelijken, want iedereen is onderdeel van de familie. Dit zie je terug in de gezellige fotografie met warme tinten en vrolijke gezichten. Deze warme tinten worden gebalanceerd met de blauwe kleuren die al in de huisstijl zitten.

Merkfotografie

Weet wat mensen raakt in hun natuurlijke habitat.

Fotografie is bij elk merk een onderdeel maar bij Invior full contact is het meer dan een onderdeel, het laat de samenleving zien waar zij elke dag voor klaar staan.

De beelden ogen ergens wat dromeriger en surrealistisch, dit komt omdat we gebruik hebben gemaakt van de techniek daylight flash waarbij we met daglicht het onderwerp belichten met een flitser. Hierdoor is de lucht ook altijd zichtbaar.

Invior full contact website nijmegen horst
Invior full contact website nijmegen horst
Invior full contact website nijmegen horst

Website

Een future-Proof website voor een internationaal merk

Zelfde hiërarchie online
Vanuit deze vraag ontstond ook de behoefte aan een grondige update van de websites. De nieuwe hiërarchie moest ook online doorgevoerd worden. In lijn met de nieuwe huisstijl en fotografie kozen we voor een moderne, high-tech uitstraling met een vriendelijke en toegankelijke look and feel. Dankzij de vele locatie- en sectorgerichte fotoshoots konden we gebruikmaken van kenmerkende, eigen fotografie in plaats van stockfotografie. Deze beelden zetten we prominent en fullscreen in op de site, om op elke pagina de juiste sfeer en context over te brengen.

Wereldwijd actief
Met een geanimeerd element maakten we visueel duidelijk dat Frontier wereldwijd opereert. En onderling verbonden is. Bewegende lijnen die tussen afdelingen heen en weer schieten, symboliseren de internationale connectiviteit en samenwerking binnen het bedrijf.

Invior full contact billboard nijmegen horst
Invior full contact billboard nijmegen horst
Invior full contact roll-up banners nijmegen horst
Invior full contact signboard nijmegen horst

Toepassingen

B2B hoeft niet saai te zijn.

Technische B2B bedrijven staan er niet om bekend visueel spannend te zijn, je denkt toch gauw aan zakelijke nuchtere identiteiten. Frontier EU laat zien dat dit niet altijd zo hoeft te zijn. Als je Frontier EU ziet staan (of rijden), kijk je in ieder geval een keer om. Je wordt aangetrokken door de stoere beelden, maar je blijft voor het familie gevoel.