Merkidentiteit

De open samenleving in je broekzak

'True Friend gaat met je mee naar de middelbare’

True Friend Forever bouwt voort op de grond die True Friend heeft gelegd. Ooit begonnen door communicatiebureau Ubachs Full Contact om jonge scholieren op een speelse manier te laten ontdekken, samen met hun (nieuwe) vrienden, wat onze open samenleving je te bieden heeft – en andersom.

Het is een digitale vriend die je bij de hand pakt en helpt de grote wereld te navigeren. Het helpt je te begrijpen waarom het zo belangrijk is om een open samenleving te hebben, waarin iedereen meetelt. Maar het laat je ook zien wat er allemaal mogelijk is en daagt je uit om bij deze ‘challenges’ nieuwe vrienden te maken.

We hebben nauw samen gewerkt om deze campagne op rolletjes te krijgen. Tijdens het ontwikkelen van het merk kwamen we tot de conclusie dat de doelgroep van True Friend Forever vaak tussen schip en wal strandt. Zo denken volwassen mensen vaak stiekem dat het onbekwame kinderen zijn, terwijl 11, 12 jarigen zich vaak volwassener voelen dan ze zijn. We hebben er voor gekozen om het verhaal van TFF ergens tussen de brugklas en de bovenbouw te laten plaats vinden. Op de groei dus. Want groeien doen ze.

True Friend Forever - Logo - 003
True Friend Forever - Logo - 003
True Friend Forever

Logo

De gebruikers van True Friend verlaten de basisschool en gaan een nieuw avontuur aan op de middelbare school. True Friend Forever groeit met ze mee.

Hier paste een wat uitdagender beeld bij, zonder het al bestaande handje met de drie uitgestoken vingers te verliezen. De hoekige vormen dagen je uit, terwijl de simpele scheve vormen de jeugdige energie bewaren.

True Friend Forever - typografie
True Friend Forever - typografie
True Friend Forever - typografie

Typografie

Een lettertype waar je mee kunt spelen

Een variable font is een lettertype waarmee naadloos geschoven kan worden van dun naar dik, recht naar scheef en zelfs verschillende variaties. We zochten een lettertype dat energie geeft. Speels maar met een scherp randje. Net zoals de gemiddelde puber.

Kleurenschema

Primaire kleuren

Teal

Hexadecimaal #03ffbb
RGB 03, 255, 187
CMYK 06, 00, 53, 00

Cyan

Hexadecimaal #31a8ff
RGB 49, 168, 255
CMYK 66, 20, 00, 00

Magenta

Hexadecimaal #f548f8
RGB 245, 72, 248
CMYK 00, 80, 00, 00

Purple

Hexadecimaal #5121ef
RGB 81, 33, 239
CMYK 98, 91, 00, 00
True Friend Forever
True Friend Forever

Illustratie

Tot de verbeelding spreken.

Illustraties kunnen communiceren zonder het gehele plaatje in te vullen. Zoals foto’s. Het is anoniemer. Iedereen kan het jongetje links of het meisje rechts zijn. En zij kunnen alles zijn. Een bokser, skater, boekworm, stoer, verlegen, zwart of rood haar, of blauw. True Friend Forever is voor iedereen.

True Friend Forever - poster
True Friend Forever - cap
True Friend Forever - Hoodie Mockup

Middelen

Who's got your back? Een simpele boodschap die je ook aan het denken zet.

Door deze in alle middelen terug te laten komen versterk je het merk naast het logo verder. Zo hebben we voor een informatieve poster een kant volledig ‘poster’ gemaakt met deze slogan. De ontvangers hebben dus ook iets om op te hangen.

True Friend Forever
True Friend Forever

Fotografie

Door de kinderen van onderaf te fotograferen spelen we in op hun beleefwereld, waarin ze groter en volwassener zijn dan ze eruit zien.

Felle kleuren en hoog contrast benadrukken deze tijd van verandering, zelfexpressie en uitdaging nog meer. Zonder het zachte randje van True Friend volledig te verliezen. True Friend Forever gaat met je mee naar de brugklas.

True Friend Forever - web
True Friend Forever
True Friend Forever - Mobile

Website

Een website die als app te gebruiken is.

Alles gaat steeds meer richting social en mobile. In deze website komen daar elementen van terug zoals de bekende ‘feed’ zoals bij Instagram. Hiermee richtten we de website van True Friend Forever in voor hun doelgroep; brugklassers.