Merkidentiteit
Altijd en overal verbonden met Frontier EU.
“Wij zijn de rots in de branding als het gaat om connectiviteit. Contact met de grond vanuit de lucht, verbonden met het internet vanaf de oceaan of een goede verbinding vanaf de bouwplaats. Wij bieden als grootste Europees Peplink distributeur de beste connectiviteit oplossingen door onze kennis, service en voorraden. We hebben ook altijd oog voor de nieuwste innovaties. Elke situatie, altijd verbonden.”
Dit was het uitgangspunt voor de opfrissing van de identiteit van Frontier EU. Met een nieuwe jas, die ze beter past, en een net zo passende slogan: Loyal to Connectivity. Drie woorden die precies vertellen waarom Frontier EU meer dan een distributeur voor Peplink producten is.
Klantreis
"Ik weet eigenlijk veel meer dan ik dacht".
Meer dan een distributeur en daar komt stiekem veel bij kijken, daarom zijn we diep in hun klantreis gedoken. Eindbestemming: een zo consistent mogelijke merkbeleving die op alle punten de verwachtingen nakomt, of zelfs overstijgt.
Tijdens de sessie hebben we niet alleen inzichten opgedaan, kansen ontdekt en pijnpunten blootgelegd, maar zijn we er ook achter gekomen dat de deelnemers veel meer over hun processen weten dan ze dachten.
Logo
Wereldwijd onderscheid.
Frontier EU – voorheen Frontier BV – is het Europese dochterbedrijf van Frontier US. Er moest afscheid genomen worden van “BV” en een nieuw systeem om de verschillende takken van Frontier te onderscheiden. Reden voor ons om de verbindingszoekende ovaal in leven te roepen, als houder van de afkortingen: EU, UK en US onder andere.
De ovaal komt rechtstreeks uit de “o” van het woordmerk, die een sterke unieke vorm heeft. Het woordmerk is expres breed, waardoor je het gevoel krijgt van uitgestrektheid. Of een hele weide bandbreedte.
Typografie
Een huisstijl gedragen door krachtige typografie.
Frontier EU biedt krachtige connectiviteit waar je op kunt bouwen. Dit zie je terug in de typografie, met grote brede letters die elke boodschap kraakhelder en zonder vertraging over laten komen.
Met één lettertype communiceren we aandachttrekkende titels, vlotte teksten en achtergrond informatie. Bijvoorbeeld door coordinaten aan de achtergrond toe te voegen in de outline versie, die je het gevoel geven van; altijd verbonden, waar dan ook.
Kleurschema
Primaire kleuren
Frontier EU – Ice sky blue
Hexadecimaal | #E1E8F6 |
RGB | 225, 232, 246 |
CMYK | 10, 05, 00, 00 |
Frontier EU – Pale lilac
Hexadecimaal | #A4A3C8 |
RGB | 164, 163, 200 |
CMYK | 36, 33, 05, 00 |
Frontier EU – Bermunda teal
Hexadecimaal | #82C6B5 |
RGB | 130, 198, 181 |
CMYK | 49, 03, 34, 00 |
Frontier EU – Dark night blue
Hexadecimaal | #14243A |
RGB | 020, 036, 058 |
CMYK | 93, 80, 49, 55 |
Frontier EU – Dark winter blue
Hexadecimaal | #083654 |
RGB | 08, 54, 84 |
CMYK | 100, 78, 42, 35 |
Frontier EU – Frontier main gradient
Gradient | 50% |
Angle | – |
Kleuren
Solide kleuren met energieke accenten.
Frontier EU staat voor stabiliteit, en daardoor moet er continue beweging zijn. Donkerblauwe tonen worden daarom afgewisseld door energieke turquoise en lila accenten. Een gradient geeft het geheel nog dat extra stukje beweging mee.
Iconografie
Sneller communiceren met iconen.
Tijdens de klantreis kwamen we erachter dat Frontier EU een vrij technisch verhaal heeft. Er zijn zelfs hele trainingen om alle ins-en-outs van Peplink producten te kennen. Om al deze hele specifieke informatie makkelijk visueel te ordenen, hebben we en uitgebreide set van iconen gemaakt die je al een goed idee geven van wat je gaat lezen, voordat je begint met lezen.
Portret-fotografie
Frontier EU is een echt familiebedrijf.
Als je als CEO van een groot telecombedrijf bij Frontier EU langsgaat voor een meeting hoef je geen driedelige pakken te verwachten. Bij Frontier EU werken alleen gelijken, want iedereen is onderdeel van de familie. Dit zie je terug in de gezellige fotografie met warme tinten en vrolijke gezichten. Deze warme tinten worden gebalanceerd met de blauwe kleuren die al in de huisstijl zitten.
Toepassingen
B2B hoeft niet saai te zijn.
Technische B2B bedrijven staan er niet om bekend visueel spannend te zijn, je denkt toch gauw aan zakelijke nuchtere identiteiten. Frontier EU laat zien dat dit niet altijd zo hoeft te zijn. Als je Frontier EU ziet staan (of rijden), kijk je in ieder geval een keer om. Je wordt aangetrokken door de stoere beelden, maar je blijft voor het familie gevoel.