Oprechtheid, duidelijkheid en gelijkwaardigheid.

Fotografie / Huisstijl / Merkidentiteit / SEO / Social Media / Webdesign

Guyot Advocaten

Guyot Advocaten

Een advocaat is een vertrouwenspersoon, die gevoelige informatie nodig heeft om iemands belangen te verdedigen. Daarom begint het bij Guyot Advocaten allemaal met een goede en duurzame relatie. Dit principe hebben we als uitgangspunt genomen bij de doorontwikkeling van hun bestaande huisstijl.

Een goede relatie kun je alleen aangaan als er van beide kanten een open houding aangenomen wordt en ieder op zijn gemak kan spreken. Het liefst verruilen Guyot Advocaten dan ook zo snel mogelijk ‘u’ voor ‘je’.

Omdat je mensen die dichtbij je staan, ook niet met ‘u’ aanspreekt. Bovenal houden ze van duidelijkheid. ‘Als je niet duidelijk kunt zeggen wat je bedoelt, begrijp je het zelf niet goed genoeg’, zei Albert Einstein.

Proces

Merkidentiteit

Ieder individu heeft een eigen identiteit. Ook elke groep (en dus ook elk bedrijf) heeft een identiteit. De identiteit van een bedrijf noemen we ook wel een merkidentiteit. In de merkidentiteit stellen we vast wie we zijn, waar we voor staan, wat we belangrijk vinden, en hoe we ons gedragen. Zie het als de spelregels van het merk die gaande weg zullen zorgen voor eenduidige communicatie.

Huisstijl

Gebaseerd op de merkidentiteit ontwerpen we een huisstijl. Een huisstijl laat zonder woorden zien wie we zijn en waar we voor staan, het is de visuele herkenning van je merk. Herkenbaarheid is daarin van groot belang. Daarom leggen we alle visuele afspraken vast in een huisstijlhandboek.

Marketing

Zodra de merkidentiteit en de huisstijl staan kunnen we aan de slag om onze boodschap, dienst en product (voorzien van de juiste context) te delen met de rest van de wereld. Wij vinden dat de functie daarin leidend is gevolgd door de best bijpassende vorm.

Huisstijl

In dit project werkten we met een bestaande huisstijl. Een minimale huisstijl weliswaar, maar juist die eenvoud past goed bij Guyot Advocaten.

Om alle marketingmiddelen te kunnen ontwikkelen is de huisstijl aangepast en waar nodig uitgebreid. Naast de huisstijl is ook de tone of voice van Guyot Advocaten kenmerkend. Ze kiezen voor duidelijkheid en heldere taal. Dit hebben we doorgevoerd in alle middelen die zijn voortgekomen uit de huisstijl.

Woordmerk

Elke zaak is anders. Dat weten ze bij Guyot Advocaten. Maar de essentie van juridisch advies verandert echter nooit.

Precies om die reden heeft Guyot Advocaten niet één logo maar twaalf verschillende (een voorbeeld hiervan zie je hierboven). De basis van het logo – het woordmerk – is altijd hetzelfde. De letter ‘O’ is telkens een variant van de twaalf verschillende beeldmerken.

Beeldmerk

De beeldmerken worden ook als individuele grafische elementen ingezet.

Ook deze beeldmerken zijn onderdeel van de bestaande huisstijl. In de toekomst krijgen ze echter een prominentere rol binnen de communicatie van Guyot Advocaten.

Kleurschema

Basis
kleuren

Website

Guyot Advocaten functioneel ontwerp

Functioneel ontwerp

Voor het functioneel ontwerp van de website is uitgegaan van het beste navigatiepad voor de gebruiker.

Een belangrijke voorwaarde is dat de gebruiker snel bij overzichtelijke informatie terecht komt. Op basis van wire-frames en proto-typing is vooraf een duidelijk beeld geschetst en is er getest met de uiteindelijke navigatie van de website.

Guyot Advocaten website desktop

Prominente fotografie

In het ontwerp van de website is ervoor gekozen om veelvuldig gebruik te maken van beeldvullende fotografie.

De originele zwart-witbeelden en de variant met rode overlay komen wisselend aan bod.

Guyot Advocaten Nijmegen

Overzichtelijke structuur

Om een overzichtelijke structuur te creëren in het totale dienstenpakket van Guyot Advocaten is ervoor gekozen om te werken met accordeons.

De accordeons zijn interactief en laten aan de gebruiker de keuze welke informatie hij/zij wil zien.

Guyot Advocaten website

Persoonlijk

Naast een duidelijk en concrete weergave van de informatie hecht Guyot Advocaten veel waarde aan het opbouwen van een persoonlijke relatie.

Om ervoor te zorgen dat contact opnemen met Guyot Advocaten laagdrempelig is, maken we gebruiken van een persoonlijke vorm van Call-to-action.

Mobiele website

Een online presentatie reikt tegenwoordig veel verder dan een desktop monitor.

Daarom is de website van Guyot Advocaten schaalbaar gemaakt, zodat hij ook goed functioneert op een tablet en smartphone.

Fotografie

Fotografie heeft binnen de huisstijl van Guyot Advocaten een belangrijke functie gekregen in de totaalbeleving.

Om de fotografie zo goed mogelijk aan te laten sluiten bij de huisstijl is gekozen voor een rauwe zwart-witstijl. De setting is altijd relaxt. Wat betreft toepassing zijn er twee mogelijkheden. De originele zwart-witbeelden, en een variant met een rode overlay. Hierboven kun je zien hoe we deze stijlen combineren.

Sfeerfotografie

Gastblog: Fotografie wielershirts

Bij Guyot houden ze van wielrennen. Samen ontwierpen we een Guyot wielershirt met bijpassende Spotify playlist voor als je op de fiets zit. Ook organiseerde we een photoshoot op de dijk. Stijn zelf schreef er een gastblog over.

Lees gastblog

Portretfotografie

Guyot Advocaten David Pijl
Guyot Advocaten Jos Diederen
Guyot Advocaten Sophie Hendrickx
Guyot Advocaten Stijn Stevens