Branding

_

Oprechtheid, duidelijkheid en gelijkwaardigheid.

Een advocaat is een vertrouwenspersoon, die gevoelige informatie nodig heeft om iemands belangen te verdedigen. Daarom begint het bij Guyot Advocaten allemaal met een goede en duurzame relatie. Dit principe hebben we als uitgangspunt genomen bij de doorontwikkeling van hun bestaande huisstijl.

Een goede relatie kun je alleen aangaan als er van beide kanten een open houding aangenomen wordt en ieder op zijn gemak kan spreken. Het liefst verruilen Guyot Advocaten dan ook zo snel mogelijk ‘u’ voor ‘je’.

Omdat je mensen die dichtbij je staan, ook niet met ‘u’ aanspreekt. Bovenal houden ze van duidelijkheid. ‘Als je niet duidelijk kunt zeggen wat je bedoelt, begrijp je het zelf niet goed genoeg’, zei Albert Einstein.

Huisstijl

_

Voor dit project is gewerkt met een bestaande huisstijl. Een minimale huisstijl weliswaar, maar juist die eenvoud past goed bij Guyot Advocaten.

Om alle visuele toepassingen te kunnen ontwikkelen is de huisstijl aangescherpt en waar nodig uitgebreid, om alles nog beter op elkaar aan te laten sluiten. Naast de huisstijl is ook de tone of voice van Guyot Advocaten kenmerkend. Ze kiezen voor duidelijkheid en heldere taal. Dit is doorgevoerd in alle toepassingen die zijn voortgekomen uit de huisstijl.

Woordmerk
Het woordmerk van Guyot Advocaten in de nieuwe kleuren.
Woordmerk

Elke zaak is anders. Dat weten ze bij Guyot Advocaten. Maar de essentie van juridisch advies verandert echter nooit. Precies om die reden heeft Guyot Advocaten niet één logo maar twaalf verschillende (een voorbeeld hiervan zie je hierboven). De basis van het logo – het woordmerk – is altijd hetzelfde. De letter ‘O’ is telkens een variant van de twaalf verschillende beeldmerken.

Beeldmerken
Beeldmerken

De beeldmerken worden ook als individuele grafische elementen ingezet. Ook deze beeldmerken zijn onderdeel van de bestaande huisstijl. In de toekomst krijgen ze echter een prominentere rol binnen de communicatie van Guyot Advocaten.

Kleurenschema

Guyot - Rood

Hexadecimaal: #E10019

CMYK:

5. 100. 100. 1.

RGB:

255. 0. 25.

Guyot - Zwart

Hexadecimaal: #231F20

CMYK:

0. 0. 0. 100.

RGB:

35. 31. 32.

Guyot - Donkergrijs

Hexadecimaal: #ADB0B1

CMYK:

30. 22. 24. 3.

RGB:

173. 176. 177.

Guyot - Lichtgrijs

Hexadecimaal: #EDEDED

CMYK:

6. 4. 4. 0.

RGB:

237. 237. 237.

Kleurenschema

De huisstijl van Guyot is neergezet met behulp van vier kleuren, waarvan het rood het meest prominent is. De kleur springt in het oog en onderstreept het daadkrachtige karakter van het advocatenteam.

Fotografie
Fotografie

Fotografie heeft binnen de huisstijl van Guyot Advocaten een belangrijke functie gekregen in de totaalbeleving. Om de fotografie zo goed mogelijk aan te laten sluiten bij de huisstijl is gekozen voor een rauwe zwart-witstijl. De setting is altijd relaxt. Wat betreft toepassing zijn er twee mogelijkheden. De originele zwart-witbeelden, en een variant met een rode overlay. Hierboven kun je zien hoe we deze stijlen combineren.

Een advocaat is een vertrouwenspersoon.

Marketing

_

Van branding naar marketing

Tijd om de boodschap van Guyot Advocaten te delen met de wereld. Maar schieten met hagel doen we niet. Met een gedegen plan trekken we erop uit, met de doelen van Guyot centraal.

Als de merkidentiteit van Guyot Advocaten is vertaald naar een eigen, eenduidige visuele identiteit is vervolgens het moment aangebroken om het verhaal van Guyot Advocaten naar buiten te brengen. Om dit te bewerkstelligen is er gekeken naar een juiste selectie van kanalen en middelen.

Op basis hiervan is er met Guyot Advocaten gekozen voor een nieuwe website, fotografie en drukwerk als dragers van het verhaal. De vormgeving van deze kanalen en middelen is terug te leiden naar de visuele identiteit die eerder in het branding-traject samen is bepaald.

Website

_

Guyot Advocaten functioneel ontwerp

Functioneel ontwerp

Voor het functioneel ontwerp van de website is uitgegaan van het beste navigatiepad voor de gebruiker. Een belangrijke voorwaarde is dat de gebruiker snel bij overzichtelijke informatie terecht komt. Op basis van wire-frames en proto-typing is vooraf een duidelijk beeld geschetst en is er getest met de uiteindelijke navigatie van de website.

Guyot Advocaten Nijmegen

Prominente fotografie

In het ontwerp van de website is ervoor gekozen om veelvuldig gebruik te maken van beeldvullende fotografie, waarbij de originele zwart-witbeelden en de variant met rode overlay wisselend aan bod komen.

Guyot Advocaten Nijmegen

Overzichtelijke structuur

Om een overzichtelijke structuur te creëren in het totale dienstenpakket van Guyot Advocaten is ervoor gekozen om te werken met accordeons (menu’s die uitvouwen) op de dienstenpagina. De accordeons zijn interactief en laten aan de gebruiker de keuze welke informatie hij/zij wil zien.

Guyot Advocaten website

Persoonlijk

Naast een duidelijk en concrete weergave van de informatie hecht Guyot Advocaten veel waarde aan het opbouwen van een persoonlijke relatie. Om ervoor te zorgen dat contact opnemen met Guyot Advocaten laagdrempelig is, maken we gebruiken van een persoonlijke vorm van Call-to-action.

Guyot Advocaten mobiele website

Mobiele website

Een online presentatie reikt tegenwoordig veel verder dan een desktop monitor. Daarom is de website van Guyot Advocaten schaalbaar gemaakt, zodat hij ook goed functioneert op een tablet en smartphone.

Fotografie

_

Guyot Advocaten David Pijl
Guyot Advocaten Jos Diederen
Guyot Advocaten Sophie Hendrickx
Guyot Advocaten Stijn Stevens

Wat is jouw verhaal?

Ieder project in ons portfolio is uniek. Dit komt omdat geen enkel merk hetzelfde is. Wij zijn heel benieuwd naar jouw verhaal. Kom je ons een keer vertellen over jouw merk?

Meer informatie over onze aanpak?

Neem dan even contact op.

Sandra Geerlings

sandra@asyouwere.nl+31 24 20 22 852

Meer informatie over onze aanpak? Neem dan even contact op.

Sandra Geerlings

sandra@asyouwere.nl
+31 6 46343628