Merkidentiteit
Een advocaat is een vertrouwenspersoon, die gevoelige informatie nodig heeft om iemands belangen te verdedigen. Daarom begint het bij Guyot Advocaten allemaal met een goede en duurzame relatie. Dit principe hebben we als uitgangspunt genomen bij de doorontwikkeling van hun bestaande huisstijl.
Een goede relatie kun je alleen aangaan als er van beide kanten een open houding aangenomen wordt en ieder op zijn gemak kan spreken. Het liefst verruilen Guyot Advocaten dan ook zo snel mogelijk ‘u’ voor ‘je’.
Omdat je mensen die dichtbij je staan, ook niet met ‘u’ aanspreekt. Bovenal houden ze van duidelijkheid. ‘Als je niet duidelijk kunt zeggen wat je bedoelt, begrijp je het zelf niet goed genoeg’, zei Albert Einstein.
Huisstijl
In dit project werkten we met een bestaande huisstijl. Een minimale huisstijl weliswaar, maar juist die eenvoud past goed bij Guyot Advocaten.
Om alle marketingmiddelen te kunnen ontwikkelen is de huisstijl aangepast en waar nodig uitgebreid. Naast de huisstijl is ook de tone of voice van Guyot Advocaten kenmerkend. Ze kiezen voor duidelijkheid en heldere taal. Dit hebben we doorgevoerd in alle middelen die zijn voortgekomen uit de huisstijl.
Woordmerk
Elke zaak is anders. Dat weten ze bij Guyot Advocaten. Maar de essentie van juridisch advies verandert echter nooit.
Precies om die reden heeft Guyot Advocaten niet één logo maar twaalf verschillende (een voorbeeld hiervan zie je hierboven). De basis van het logo – het woordmerk – is altijd hetzelfde. De letter ‘O’ is telkens een variant van de twaalf verschillende beeldmerken.
Beeldmerk
De beeldmerken worden ook als individuele grafische elementen ingezet.
Ook deze beeldmerken zijn onderdeel van de bestaande huisstijl. In de toekomst krijgen ze echter een prominentere rol binnen de communicatie van Guyot Advocaten.
Kleurschema
Guyot – Rood
Hexadecimaal | #E10019 |
RGB | 225, 00, 25 |
CMYK | 00, 100, 89, 12 |
Guyot – Zwart
Hexadecimaal | #231F20 |
RGB | 35, 31, 32 |
CMYK | 00, 11, 09, 86 |
Guyot – Grijs
Hexadecimaal | #515455 |
RGB | 81, 84, 85 |
CMYK | 05, 01, 00, 67 |
Guyot – Wit
Hexadecimaal | #EDEDED |
RGB | 237, 237, 237 |
CMYK | 00, 00, 00, 07 |
Website
Het beste navigatiepad voor de gebruiker.
Een belangrijke voorwaarde is dat de gebruiker snel bij overzichtelijke informatie terecht komt. Op basis van wire-frames en proto-typing is vooraf een duidelijk beeld geschetst en is er getest met de uiteindelijke navigatie van de website.
Persoonlijk
Naast een duidelijk en concrete weergave van de informatie hecht Guyot Advocaten veel waarde aan het opbouwen van een persoonlijke relatie. Om ervoor te zorgen dat contact opnemen met Guyot Advocaten laagdrempelig is, maken we gebruiken van een persoonlijke vorm van call-to-action.
Ook maken we gebruik van veel eigen fotografie. Zo zie je met welke mensen je te maken hebt. De originele zwart-witbeelden en de variant met rode overlay komen wisselend aan bod.
Fotografie
Fotografie heeft binnen de huisstijl van Guyot Advocaten een belangrijke functie gekregen in de totaalbeleving.
Om de fotografie zo goed mogelijk aan te laten sluiten bij de huisstijl is gekozen voor een rauwe zwart-witstijl. De setting is altijd relaxt. Wat betreft toepassing zijn er twee mogelijkheden. De originele zwart-witbeelden, en een variant met een rode overlay. Hierboven kun je zien hoe we deze stijlen combineren.
Gastblog: Fotografie wielershirts
Bij Guyot houden ze van wielrennen. Samen ontwierpen we een Guyot wielershirt met bijpassende Spotify playlist voor als je op de fiets zit. Ook organiseerde we een photoshoot op de dijk. Stijn zelf schreef er een gastblog over.