gain clarity, get focus

Branding / Huistijl / Websdesign / Fotografie / Print

Klår Finance

Klår Finance

Klår gelooft dat geldzaken je woonwensen niet in de weg mogen staan.

Een hypotheek afsluiten is geen rocket science. Je moet alleen wel weten hoe het werkt en wie je waarvoor benadert. Klår plaatst je persoonlijke situatie in perspectief en schept een helder en realistisch beeld van je mogelijkheden. Met als resultaat een ontspannen aankoopproces.

Dit project hebben we gerealiseerd in samenwerking met Jaap van den Berg van True Blue Communications.

Proces

Merkidentiteit

Jaap is met de heren van Klår op zoek gegaan naar de kern van het merk en heeft dit vastgelegd in de vorm van een heldere merkidentiteit: ‘Gain clarity, get focus’.

Huisstijl

Met deze merkidentiteit als uitgangspunt zijn wij aan de slag gegaan met een vernieuwde huisstijl, zodat deze beter aansluit bij de kernwaarden van Klår.

Marketing

Op basis van de merkidentiteit en de huisstijl is er een nieuwe website ontwikkeld, zijn er portretfoto’s en een bijzonder relatiegeschenk gemaakt.

Klår Finance - Inspiratie Scandinavische landschap
De kleurstelling van de vernieuwde huisstijl vindt zijn oorsprong in dit typisch Scandinavische landschap.

Huisstijl

Scherpstellen waar het nodig is.

De originele huisstijl van Klår Finance kenmerkt zich door een Scandinavische stijl. Dit past prima bij de identiteit van het merk. We hebben de bestaande huisstijl dan ook genomen als uitgangspunt maar aangepast tot een samenhangend geheel met nieuwe kleuren, typografie en grafische elementen.

Klår Finance - Logo
Klår Finance - Logo onderschrift
Klår Finance - Logo witruimte

Woordmerk

We hebben besloten om het bestaande woordmerk als uitgangspunt te nemen en hebben dit in lijn gebracht met alle nieuwe elementen.

Bij de doorontwikkeling van het woordmerk is er opnieuw gekeken naar de typografie. We hebben meer samenhang gecreëerd tussen het woordmerk en overige teksten en typografische uitingen. Er is een aanpasbaar onderschrift toegevoegd en een vaste witruimte rondom het woordmerk. Dit zorgt ervoor dat het woordmerk op een consistente manier wordt toegepast.

Klår Finance - Typografie

Typografie

Naast de duidelijk aanwezige spatiëring, die vooral voor rust en aandacht zorgt, zijn er twee andere opvallende elementen aan te wijzen in de typografie van het merk.

Omdat er binnen de huisstijl veel gebruik wordt gemaakt van Scandinavische tekens is het uiteraard van belang dat deze tekens ook aanwezig zijn in de gekozen lettertypes. In het woordmerk ontbreekt een dwarsbalk bij de letter ‘A’. Dit is een opvallend element. Als ontwerper kun je een dwarsbalk natuurlijk vrij eenvoudig weghalen maar we houden ook rekening met het gebruiksgemak voor de klant. Daarom werken we in dit project met twee lettertype-gewichten, een reguliere versie en een alternatieve versie. Het alternatieve type mist dwarsbalken, het reguliere gewicht niet. Zo kan de klant eenvoudig afwisselen tussen de beide stijlen.

Kleurschema

Basis
kleuren

Klår Finance - Kleurschema
Klår Finance - Kleurschema
Klår Finance - Kleurschema
Klår Finance - Kleurschema

Iconen

Klår staat voor eenvoud. En soms kun je een ingewikkeld verhaal het beste samenvatten met een enkel icoon.

Om deze reden hebben we een iconenset ontworpen binnen de huisstijl, met dezelfde kenmerken. Zo zijn alle hoeken van de iconen bijvoorbeeld afgerond. Op deze manier ontstaat er een mooie samenhang tussen alle iconen die door het merk gebruikt worden.

Klår Finance - Iconset

Website

Klår Finance - Desktop slider scherp Klår Finance - Desktop slider onscherp

Concept

Voor Klår draait alles om duidelijkheid en het creëren van focus.

Met dit gegeven hebben we gezocht hoe we dit concept in de website terug kunnen laten komen. De homepage wordt gebruikt om het concept uit te beelden. Door de muis te bewegen over het scherm verlegt de gebruiker zélf het focuspunt, van de achtergrondfoto naar de tekst op de voorgrond.

Klår Finance - Desktop diensten

Duidelijkheid

Met behulp van een helder stappenplan en eenvoudige iconen navigeert de bezoeker snel door de website. Het gebruiksgemak staat hierbij op de eerste plaats.

Een bezoeker komt door dit stappenplan snel uit bij de informatie die van toepassing is. Dit verhoogt de conversie en zorgt tevens voor een snelle navigatie door de hele website.

Klår Finance - Desktop proces

Stap voor stap

De bezoeker wordt stap voor stap meegenomen door het proces van Klår.

De individuele stappen zijn wederom vereenvoudigd door middel van iconen en duidelijke blokken die het proces weergeven.

Fotografie

Klar Finance - Fotografie
Klar Finance - Fotografie
Klar Finance - Portretfotografie

Sfeerfotografie

Omdat de huisstijl eenvoudig en rustig is hebben we fotografie gebruikt om om de Scandinavische sfeer extra te benadrukken.

Uitgangspunt; De rust en weidse look-and-feel van Scandinavië. Het liefst waren we natuurlijk naar Malmö gereden, maar gezien de haalbaarheid bleek Zandvoort een prima alternatief.

Klår Finance - Stazak sokken

Klår sokken

Wanneer is het van belang dat je klant aan je denkt? Op momenten die er toe doen.

Daarom stuurt Klår een stazak, gevuld met een paar gebreide, wollen sokken, die klaarliggen zodra iemand voor het eerst voet zet in zijn of haar nieuwe huis. Verpakt in een witte papieren stazak, met venster en gemaakt van natuurlijk materiaal. Het logo hebben we handmatig op de stazakken gezeefdrukt.