De start
Het belangrijkste voor ons was de klik en het enthousiasme.
Proforto bestaat inmiddels acht jaar, een fantastische mijlpaal. Maar het is ook een moment van reflectie. We vonden het tijd om eens kritisch naar onze huidige merkidentiteit te kijken. Zodat Proforto ook in de komende tien jaar met de juiste focus kan doorgroeien.
Het aanpassen van een vertrouwd logo en bijpassende huisstijl is altijd spannend. Aan het merk Proforto is jarenlang gebouwd door een mooie, jonge en dynamische organisatie waar we trots op zijn. Echter merkten we dat onze huisstijl niet meer helemaal bij ons paste, en daardoor ook geen aansluiting meer vond bij onze klant. Dit wilden we graag veranderen, maar daarvoor was de juiste match met een branding-bureau wel van groot belang. We zijn op zoek gegaan naar een bureau dat ons merk begrijpt en hier een mooie twist aan kon geven om verder te groeien in de toekomst. Gelukkig vonden we deze match bij As you were.
Kennismaking
Inge Wegh
Het aanpassen van een vertrouwd logo en bijpassende huisstijl is altijd spannend. Aan het merk Proforto is jarenlang gebouwd door een mooie, jonge en dynamische organisatie waar we trots op zijn.
Echter merkten we dat onze huisstijl niet meer helemaal bij ons paste, en daardoor ook geen aansluiting meer vond bij onze klant. Dit wilden we graag veranderen, maar daarvoor was de juiste match met een branding-bureau wel van groot belang. We zijn op zoek gegaan naar een bureau dat ons merk begrijpt en hier een mooie twist aan kon geven om verder te groeien in de toekomst. Gelukkig vonden we deze match bij As you were.
"Waar ga je dan voor? Prijs? Kwaliteit? Mooi verhaal? Het belangrijkste was de klik. Het enthousiasme om voor Proforto te gaan.
- Inge Wegh
De een had een goed verhaal, de ander de beste prijs. Waar ga je dan voor? Prijs? Kwaliteit? Een mooi verhaal? Ik denk dat voor ons uiteindelijk de klik het belangrijkste was. Aangevuld met het enthousiasme om écht voor Proforto te gaan.
As You Were begreep onze vraag en stond daarbij voor 100% achter hun verhaal. No-nonsense, duidelijk en enthousiast. Precies zoals wij bij Proforto ook zijn.
Merkidentiteit en huisstijl
We zijn van start gegaan met het herontdekken van de merkidentiteit. Aangezien Proforto al zo’n acht jaar onderneemt, is er door de jaren heen een merkidentiteit ontstaan waar we tot op de dag van vandaag nog steeds achter staan.
Echter kon deze identiteit wel de nodige fine-tuning en meer diepte gebruiken. Mike heeft ons binnen As you were heel goed begeleid in dit proces. De punten die wij belangrijk vonden heeft hij uitgelicht en hier hebben we steeds de nadruk op gelegd. Met resultaat!
Natuurlijk was het aanpassen van onze huisstijl voor ons even wennen. Het bestaande logo van Proforto voelde aan als ‘ons kindje’, maar wij begrepen ook dat Proforto gebaat zou zijn bij een visuele update. We hebben toen samen gekeken hoe we Proforto wél die nieuwe uitstraling konden meegeven, maar met behoud van het oude, vertrouwde karakter. De uitkomst is meer dan we hadden gehoopt.
Voor helden
Je nieuwe visuele identiteit op papier zien is één ding, maar om deze daadwerkelijk tot leven te zien komen in verschillende media is een totaal andere ervaring. Wij vertegenwoordigen een webshop voor bedrijfskleding. Voor die mensen in de maatschappij die hard werken en waarvoor veiligheid voorop staat. De helden.
Is er een betere manier om onze helden in de spotlight te zetten, dan ze te fotograferen? Hiervoor is Mike door Nederland gereisd om onze helden tijdens hun alledaagse werkzaamheden op foto vast te leggen. Het resultaat; stoere, krachtige beelden met onze helden centraal. Daar doen we het voor!
Alles komt bij ons samen in onze webshop. Om ervoor te zorgen dat deze de juiste look-and-feel heeft is er door As you were een iconset ontwikkeld, zodat alle iconen op onze website eenzelfde uitstraling hebben.
Samenwerking
Ik kan de samenwerking met As You Were omschrijven als creatief en enthousiast. Samen met ons halen ze het beste uit Proforto door de juiste snaar te raken bij onze klanten.
Van begin tot einde hebben we met As you were samengewerkt om een compleet beeld van Proforto te schetsen: van woordmerk, kleuren, iconografie, typografie tot fotografie. Met behulp van de juiste expertise, overtuigingskracht, kundigheid en soms ook een compromis hebben we een fantastisch eindresultaat behaald.
Inge Wegh
Proforto
–
Gastblog
Bovenstaande tekst is een bijdrage van Inge Wegh van Proforto. In deze blog deelt zij haar ervaringen over onze samenwerking.
Hieronder kun je doorklikken naar het resultaat van ons project.
Proforto project
Opkomen voor de helden van onze maatschappij. Ze lijken soms onzichtbaar. Je ziet ze overal maar neemt ze niet altijd waar. We nemen ze aan als vanzelfsprekend. De mensen die voor dag en dauw opstaan, voor jou en mij.