Merkidentiteit
Opkomen voor de helden van onze maatschappij
Ze lijken soms onzichtbaar. Je ziet ze overal maar neemt ze niet altijd waar. Ze zijn vanzelfsprekend geworden. De mensen die voor dag en dauw opstaan, voor jou en mij.
De helden die onze maatschappij draaiende houden. Juist déze mensen wil Proforto de aandacht en zorg geven die ze verdienen.
Niemand zou op het werk een verhoogd risico op letsel mogen lopen omdat je geen of verkeerde beschermende kleding draagt.
Hier zet Proforto zich actief voor in, door ervoor te zorgen dat (de juiste) werkkleding eenvoudig en snel bij hun klant terecht komt.
Waardering voor je klant is iets dat je moet laten zien. Daarom zet Proforto de hardwerkende helden die een bijdrage leveren aan onze maatschappij in de schijnwerpers. Zo draagt Proforto bij aan het zichtbaar maken van hun toegevoegde waarde aan onze maatschappij.
Huisstijl
Een flinke upgrade
Een huisstijl is veel meer dan een logo. We zijn terug naar de tekentafel gegaan en hebben op basis van de kernwaarden van Proforto een upgrade gegeven aan de al bestaande huisstijl. Moderner, frisser, krachtiger, en vollediger. Een upgrade die de klanten van Proforto wel zullen opmerken, maar met behoud van de herkenbaarheid. Naast een nieuw woordmerk hebben we ook gekeken naar het gebruik van typografie en hebben we er nieuwe regels voor opgesteld. Er is een iconset ontwikkeld met meer dan 100 icons. En rolden we een fotografiecampagne uit waarin we uitsluitend echte helden hebben vastgelegd in Proforto kleding.
Logo
Een geheel nieuw woord- en beeldmerk die toch de herkenbaarheid van het oude Proforto logo hebben.
Het woordmerk kan in een 4-tal variaties worden gebruikt. De eerste letter van het woordmerk is tevens de avatar van het merk geworden. Regels voor de toepassing van het woordmerk hebben we vastgelegd in één van de meest uitgebreide huisstijlhandboeken die we tot nu toe hebben gemaakt.
Typografie
Misschien wel het belangrijkste element van de gehele huisstijl is de nieuwe typografie.
Proforto is een merk met veel geschreven uitingen, daarom speelt de typografie een belangrijke rol in de huisstijl. De typografie, die gelijk is aan de typografie van het woordmerk, herken je meteen aan zijn vorm (en kleur). Ook als er een ander woord dan ‘Proforto’ mee geschreven wordt. Ook is de hoek waaronder de letters staan een opvallend kenmerk.
Kleurenschema
Primaire kleuren
Hero – Blue
Hexadecimaal | #1F58A5 |
RGB | 31, 88, 165 |
CMYK | 81, 47, 00, 35 |
Hero – White
Hexadecimaal | #FFFFFF |
RGB | 255, 255, 255 |
CMYK | 00, 00, 00, 00 |
Hero – Black
Hexadecimaal | #101820 |
RGB | 16, 24, 32 |
CMYK | 50, 25, 00, 87 |
Hero – Grey
Hexadecimaal | #F5F5F5 |
RGB | 245, 245, 245 |
CMYK | 00, 00, 00, 04 |
Iconografie
Het valt vaak niet op, maar in een webshop worden behoorlijk veel icons gebruikt.
Fotografie op locatie
Voor Proforto zijn we het land rondgereisd om verschillende klanten vast te leggen op beeld.
We troffen bekende mensen, leuke contacten en bovenal échte helden. In plaats van stock-fotografie ging het hier om echte mensen en geen in scène gezette beelden. We liepen een tijdje mee tijdens de werkzaamheden en legden het proces vast met fotografie. Leuk voor de klant zelf en natuurlijk leuk voor Proforto. Dit zijn tenslotte de mensen waar Proforto elke dag hard voor werkt.
Campagne-fotografie
Hardwerkende helden verdienen een schijnwerper. En dat nemen ze bij Proforto best letterlijk.
Een aantal helden hebben we uitgenodigd voor een shoot in onze fotostudio. En precies deze helden zijn nu het gezicht van de eerste campagne van Proforto. Om een eenheid in de campagnebeelden te krijgen hebben we onze modellen in de studio gefotografeerd, voor een blauwe achtergrond. De werkkleding is duidelijk in beeld en we schrikken niet terug van een spatje verf om te laten zien dat de kleding tegen een stootje kan.
Social-media
Consistentie
Consistentie is een belangrijk sleutelwoord in de huisstijl en campagnes van Proforto. Dit is in algemene zin ook een belangrijk aspect voor de herkenbaarheid van een merk. Er komt dagelijks zóveel verschillende content aan ons voorbij dat opvallen vaak alleen nog lukt door herkenbaar te zijn. Een eigen stijl, die je consistent in je marketingmiddelen doorvoert helpt daarbij enorm goed.