Merkidentiteit

Dry Goods and Brotherhood

In 2016 richtten Barry en Sjors samen de onderneming Black & Blue op. Hiermee introduceerden ze een nieuw concept dat Barbecue en Outdoor cooking combineert met American Vintage workwear. Vier jaar later – in 2020 – besluiten ze om hun onderneming te splitsen en ieder een eigen weg in te slaan.

Black & Blue is op de Hatertseweg in Nijmegen geboren. De winkel, met American vintage workwear verhuist onder toezicht van Barry naar een nieuwe locatie aan de Lange Hezelstraat, in het centrum van Nijmegen. Sjors blijft op de Houtwerf, met zijn barbecue workshops, evenementen, en winkel met barbecue en outdoor cooking producten onder naam van Black & Blue Bbq. Deze stap vereist veel energie maar vooral lef, als je zo intensief met elkaar hebt samengewerkt.

De mannen kijken met wat heimwee terug op jaren met veel humor, hard werken, toffe feesten maar vooral heel veel trouwe klanten. Als er naast een gedeelde passie en merk één ding dan ook overeind blijft is het hun vriendschap. Of zoals ze het zelf zeggen ‘It takes two men to maken one brother’. De onderverdeling van Black & Blue in de ‘vintage workwear shop’ en ‘barbecue’ vroeg ook om een onderverdeling van de huisstijl.

Huisstijl

Een tweelingmerk met een eigen karakter.

De merknaam Black & Blue vindt zijn oorsprong in de twee kleuren die kenmerkend zijn voor de kernactiviteiten van het bedrijf.  Het merk is opgebouwd uit twee kleuren; zwart en blauw. ‘Black’ refereert naar zwarte kolen en ‘Blue’ naar het blauw van denim. De kleur blauw voert vanzelfsprekend de boventoon voor Black & Blue Shop. Het zwart van de kolen verdwijnt en krijgt zijn plek bij Black & Blue Barbecue.

Black & Blue Shop - Logo
Black & Blue Shop - Icon

Logo

Black & Blue blijft één merknaam maar overkoepelt twee individuele bedrijven, met ieder een eigen focus.

Onder de merknaam Black & Blue vallen dus twee submerken; Black & Blue Events en Black & Blue Shop. Daarmee verandert de merkstructuur van monolitisch naar semi-monolitisch. Hierboven het nieuwe beeldmerk van Black & Blue Shop.

Black & Blue Shop - Typografie
Black & Blue Shop - Typografie
Black & Blue Shop - Typografie

Typografie

In de basis kent het merk Black & Blue 4 verschillende lettertypes.

De meest kenmerkende lettertypes voor Black & Blue Shop zijn hierboven afgebeeld. Beide zijn stevige lettertypes. De één klassiek en traditioneel. De ander modern en strak. Beide met een eigen functie.

Black & Blue Shop - Blauw

Black & Blue – Blue

Hexadecimaal #EAA495
RGB 234, 164, 149
CMYK 06, 44, 37, 01
Black & Blue Shop - Zwart

Black & Blue – Grey

Hexadecimaal #AF7F6E
RGB 175, 127, 110
CMYK 00, 27, 37, 31
Black & Blue Shop - Beige

Black & Blue – Gold

Hexadecimaal #E1E0DD
RGB 225, 224, 221
CMYK 14, 10, 13, 00
Black & Blue Shop - Wit

Black & Blue – Sand

Hexadecimaal #FFFFFF
RGB 252, 252, 252
CMYK 00, 00, 00, 00

Kleurschema

De scheiding in kleuren die is aangebracht na de splitsing van de winkels is te herleiden naar de merknaam Black & Blue.

Blue verwijst naar denim en wordt hierdoor de hoofdkleur van Black & Blue Shop. In aanvulling op de hoofdkleur zijn er drie aanvullende kleuren gekozen die de hoofdkleur ondersteunen.

Website

Een nieuwe webshop als extra verkoopkanaal in aanvulling op de fysieke winkel.

American vintage workwear wordt met vakmanschap en precisie gemaakt. Kleding die je bij Black & Blue Shop aanschaft is gemaakt om een leven lang mee te gaan. Een item moet je dan ook goed passen en het moet bovenal goed voelen. Om er voor te zorgen dat je ook online de beste keuze kunt maken worden producten tot in de details uitgelicht.