Merkidentiteit

Café De Opera is een plek met een lange geschiedenis. Het is een traditioneel café, maar wel van nu. Een fijne plek, waar je op elk moment van de dag terecht kan.

De Opera biedt een plek om in de ochtend een krant te lezen met een kop koffie, voor een broodje in de middag, of een borrel aan het eind van de dag. Het is geen plek waar je komt om gezien te worden, maar gewoon om jezelf te zijn. Daarmee is het café toegankelijk, open en divers. Divers in de mensen die er komen, en divers in aanbod. De nadruk ligt op speciaalbier, maar ook als je geen bierliefhebber bent is er altijd wat wils.

Huisstijl

Flinke upgrade

In 2020 besluiten we de huisstijl een flinke update te geven. Er bestaat al een huisstijl alleen voldoet deze niet in alle toepassingen. We besluiten de huisstijl door te ontwikkelen en uit te breiden. Ook trekken we samen met de interieurontwerper de kleuren van de huisstijl en het interieur gelijk voor een consistente look and feel.

Typografie

Klassiek, modern en tijdloos.

Op een subtiele manier wordt er gerefereerd naar de klassieke look van theaters en opera uit vroegere tijden. Maar dan wel in een modern jasje.

Kleurenschema

Primaire kleuren

Opera – Bordeaux

Hexadecimaal #53141f
RGB 83, 20, 31
CMYK 38, 91, 69, 61

Opera – Rouge

Hexadecimaal #4b838f
RGB 75, 131, 143
CMYK 71, 32, 35, 13

Opera – Gold

Hexadecimaal #854a4b
RGB 133, 74, 75
CMYK 31, 71, 56, 32

Opera – Beige

Hexadecimaal #c8b886
RGB 200, 184, 134
CMYK 23, 23, 54, 00

Glas in lood

Een praktische oplossing met een creatief concept.

Wie ooit in de Opera is geweest zal vast de glas in lood ramen wel eens opgevallen zijn. Wederom een van de knipogen naar de oude theater gebouwen.
Toen de vraag kwam of we iets konden bedenken op de grote ramen boven de ingang was daar het concept al snel voor geboren. We besloten het glas in lood uit het interieur te simuleren door middel van bestickering. Zo kon de bezoeker niet meer naar binnen kijken maar kan er vanuit het kantoor wel naar buiten gekeken worden. Omdat het zo goed beviel hebben we het visuele concept doorgetrokken naar de windschermen op het terras voor een consistente ervaring.

Fotografie

Frisse foto's, traditioneel gevoel.

De fotografie zet gerechten én biertjes in de spotlight met heldere kleurrijke foto’s met hier en daar knikjes naar traditie door middel van elementen zoals kranten.