Branding

Traditioneel, maar wel van nu.

Café De Opera is een plek met een lange geschiedenis. Het is een traditioneel café, maar wel van gewoon van nu. Een fijne plek, waar je op elk moment van de dag terecht kan en gewoon jezelf kan zijn.

De Opera biedt een plek waar mensen terecht kunnen. Om in de ochtend een krant te lezen met een kop koffie, voor een broodje in de middag, of een borrel aan het eind van de dag. Het is geen plek waar je komt om gezien te worden, maar gewoon om jezelf te zijn. Daarmee is het café toegankelijk, open en divers. Divers in de mensen die er komen, en divers in aanbod. De nadruk ligt op speciaalbier, maar ook als je geen bierliefhebber bent is er altijd wat wils.

Café Opera beschikt over een duidelijke merkidentiteit en huisstijl. Omdat er een aantal marketingmiddelen vernieuwd werden, was dit het perfecte moment om de huisstijl aan te scherpen. Zo zorgen we ervoor dat die visuele identiteit blijft passen bij het café.

Visuele Identiteit

2019 - Aanscherpen Huisstijl

We behouden de typografie, maar maken nieuwe keuzes in de teksthiërarchie. Ook de kleuren herdefiniëren we.

Typografie

As you were, Nijmegen - Font Café De Opera

Kleurpalet

As you were - Café De Opera- Huisstijl, kleurpalet, Donker Groen
As you were - Café De Opera- Huisstijl, kleurpalet, Licht Groen
As you were - Café De Opera- Huisstijl, kleurpalet, Goud
As you were - Café De Opera- Huisstijl, kleurpalet, Creme

Print

De vernieuwde huisstijl passen we toe in nieuwe marketingmiddelen. Zo ontwierpen we onder andere een poster voor de wervingscampagne en een banner voor de nieuwe buitenbar.

Posterserie

As you were, Nijmegen - Drukwerk, Poster Café De Opera

Buitenbar

As you were - Café De Opera - Drukwerk, banner
As you were - Café De Opera - Drukwerk, Banner