Branding

Een nieuw begin.

Restaurant De Nieuwe Winkel staat voor botanische gastronomie. Je eet wat we dichtbij vinden, in voedselbossen en ommuurde tuinen. Proef de regio. Proef het seizoen.

Na zeven jaar op de Hertogstraat in Nijmegen werd het tijd voor iets nieuws. In 2018 werd begonnen aan de verbouwing van een nieuwe locatie: een voormalig weeshuis. In het souterrain opende in juni 2019 het nieuwe restaurant.

Een nieuw restaurant op een nieuwe locatie, dat vroeg om een vernieuwing van de huisstijl. Daarnaast was de website verouderd en was dit de uitgelezen kans om die ook meteen aan te pakken.

Huisstijl

Behouden wat goed is

De huisstijl van De Nieuwe Winkel kenmerkte zich door markante typografie. Geen reden om daar vanaf te stappen, dus we besloten de bestaande huisstijl te behouden en uit te breiden. Net zoals het restaurant dat doet. Nieuwe kleuren, aanvullende typografie en nieuwe grafische elementen, maar hetzelfde karakter.

Typografie

As you were, Nijmegen - Font Restaurant de Nieuwe Winkel

Kleurpalet

As you were, Nijmegen - Restaurant De Nieuwe Winkel - Huisstijl, kleurpalet: Paars
As you were, Nijmegen - Restaurant De Nieuwe Winkel - Huisstijl, kleurpalet: Lavendel
As you were, Nijmegen - Restaurant De Nieuwe Winkel - Huisstijl, kleurpalet: Rood
As you were, Nijmegen - Restaurant De Nieuwe Winkel - Huisstijl, kleurpalet:Roze

Bladen

We wilden graag een organisch grafisch element toevoegen aan de huisstijl. Daarvoor gingen we terug naar de basis van De Nieuwe Winkel: planten. In het bos plukten we bladeren van planten die chef-kok Emile gebruikt om mee te koken. Daar maakten we vervolgens handgemaakte afdrukken die we onder andere kunnen printen of zeefdrukken.

As you were, Nijmegen - Restaurant De Nieuwe Winkel - Huisstijlelement, blad
As you were, Nijmegen - Restaurant De Nieuwe Winkel - Huisstijlelement, bladeren
As you were - Restaurant De Nieuwe Winkel - Huisstijlelement

Print

Handwerk

Voor het nieuwe restaurant waren onder andere nieuwe menu-, wijn- en bierkaarten, visitekaartjes en signing nodig. We pasten de nieuwe huisstijl toe, met afwisselend prints van verschillende bladeren.

As you were, Nijmegen - Drukwerk, Poster Restaurant de Nieuwe Winkel
As you were, Nijmegen - Drukwerk, Poster Restaurant de Nieuwe Winkel
As you were, Nijmegen - Drukwerk, Poster Restaurant de Nieuwe Winkel
As you were, Nijmegen - Drukwerk, Poster Restaurant de Nieuwe Winkel
As you were - Restaurant De Nieuwe Winkel - Webdesign

Web

Design & UX/UI

As you were, Nijmegen - Webdesign Restaurant de Nieuwe Winkel

Conversie

Op de nieuwe website vertellen we het verhaal en de filosofie van De Nieuwe Winkel. Tegelijkertijd heeft de website een duidelijk conversiedoel, namelijk reserveren. In het functioneel ontwerp van de website zochten we naar de juiste balans tussen verhaal en conversie. We kozen voor een fixed reserveringsmodule die op alle pagina’s aanwezig is, maar de content niet in de weg zit.

As you were, Nijmegen - Webdesign Restaurant de Nieuwe Winkel

Het verhaal

Het verhaal van De Nieuwe Winkel draait om botanische gastronomie. Op de website breken we dat verhaal op in drie stappen: van de natuur tot het restaurant.

As you were, Nijmegen - Restaurant De Nieuwe Winkel - Webdesign

Design

We vertaalden de huisstijl door naar de website. Ook hier passen we dezelfde typografie en volvlak-kleuren toe, wat resulteert in een eigenzinnige verschijning. En dat is wat het restaurant ook is. We maakten het af met de bladeren als grafisch element.