Merkidentiteit

Habitat, making more than meets the eye.

Anders kijkenMeer zienDromen waarmaken

Geen stalen deur. Maar een afscheiding van de kamer. Geen balustrade van staal. Maar een omheining van de ruimte. Een toevoeging die de ruimte bij elkaar trekt. Of juist op een subtiele manier afscheidt.

Een pronkstuk in balans met jouw stijl. Of juist een klein detail met grote impact. Mat, glans of iets onverwachts. En toch jouw wens.

Habitat maakt dingen die niet voor de hand liggen,
maar altijd kloppen.

Buitengewoon wonen.
In je eigen habitat.

Logo

Habitat maakt dingen die niet voor de hand liggen, maar altijd kloppen.

Het beeldmerk lijkt op het eerste gezicht een opgebroken H, maar als je anders kijkt verschijnt er een driedimensionaal object. Habitat belooft iets buitengewoons, maar dat kan alleen als alles precies op maat is.

De vriendelijke typografie – zonder hoofdletters – van het woordmerk halen de scherpe kantjes er vanaf. Een typografische kring mét de tagline ‘buitengewoon staal’ maakt het tot een verfijnd geheel.

Typografie

Letters gemaakt voor gevoelige staalbewerkers

De merkletter Ofelia is een moderne sans serif met onverwachtse details. Zoals de ‘b’ waarvan de bolling doorloopt en niet met een spoor (spur) eindigt. Mundial (rechtsonder) completeert het bijna naadloos en verricht het zware werk voor body teksten. Samen maken ze een solide maar verfijnd geheel.

Kleurenschema

Primaire kleuren

Oak

RGB 234, 221, 202
CMYK 010, 013, 023, 000

Dirt

RGB 200, 279, 154
CMYK 022, 027, 039, 006

Rust

RGB 099, 078, 066
CMYK 055, 060, 065, 040

White

RGB 255, 255, 255
CMYK 000, 000, 000, 000

Copper

RGB 188, 095, 023
CMYK 021, 068, 100, 010

Moss

RGB 030, 049, 115
CMYK 053, 028, 058, 010

Illustratie

Subtiel je visuele identiteit in alles doorvoeren.

Als je het logo omdraait en om en om achter elkaar zet ontstaat er plots een patroon. Platte vlakken die als driedimensionale objecten bevredigend in elkaar schuiven. Het voordeel van een grafisch element waarin het beeldmerk schuilt is dat je het merk Habitat op de achtergrond blijft communiceren, zonder overal het logo op te plakken.

Middelen

Creativiteit en functionaliteit.

Bij het toepassen van de huisstijl was het belangrijk dat het tegen een stootje of vieze vlekken kan, zonder de creativiteit van Habitat te verliezen. Kaftpapier heeft bijvoorbeeld beide eigenschappen in zich.

Fotografie

Ruig proces, verfijnde eindproducten.

Habitat heeft twee stijlen van fotografie. Een ruige en grove kleurcorrectie voor in de werkplaats. Daar vliegen de vonken er letterlijk vanaf, zie je schorten met zwarte vlekken en ligt het vol met zware apparatuur en onbewerkt staal. Lichten flitsen van het lassen van staal waar een blauw groenige waas bijna een droombeeld creëert.

Vanuit de werkplaats loop je direct de showroom in; een plek om dromen te bespreken, koffie te drinken, en om elegante stalen objecten te bewonderen.

Vanaf dat punt schakelen we over op een andere kleurcorrectie. De foto’s van dromen en eindproducten krijgen een zachte en warme afwerking. We gebruiken daar ook veel detailshots om te benadrukken hoe alles perfect past in de omgeving. Zo krijg je een totale beleving van wat een samenwerking met Habitat inhoudt.

Website

Het werk centraal.

De website van Habitat is gemaakt om het werk te ervaren, je te inspireren, en tot je verbeelding te spreken. Fotografie en video hebben de hoofdrol, al het andere verdwijnt op de achtergrond. Daarom spreekt de website vooral met beweging. Waarbij het bewegingsparallax effect en de soepele animaties je anders laten kijken op een subtiele manier.