Merkidentiteit
Bolster gelooft dat iedereen zich moet richten op datgene waar hij het beste in is en de rest over moet laten aan anderen.
Bij Bolster richten ze zich op ‘softgoods’. Softgoods zijn producten van textiel of textiel in combinatie met andere materialen. Van het maken van op maat gemaakte rugzakken tot beschermhoezen. Hier komt veel bij kijken. Het is een proces van continue bijschaven tot in de perfectie.
Elk klein detail heeft een ontwerp, materiaal, technische criteria waar het aan moet voldoen en de wensen van de klant en gebruiker. Bij bolster zorgen ze ervoor dat alle onderdelen (bewegende of vaste) van jouw idee zijn uitgedacht en vormgegeven. Alle handling, transport, verpakking en kwaliteitscontrole van jouw softgoods worden door Bolster uitgevoerd. Dit betekent dat jij je geen zorgen meer hoeft te maken over deze aspecten en je kan richten op waar jij goed in bent.
Concept
De visuele stijl van Bolster Softgoods is gebaseerd op het fenomeen erosie. Erosie is het proces van slijtage van een vast oppervlak waarbij materiaal wordt verplaatst of geheel verdwijnt.
Het concept komt voort uit hoe Bolster constant bezig is met bijschaven vanaf een ruw product-idee tot aan een perfect gestroomlijnde productielijn.
Logo en naamgeving
Als je het beeld van het zandsteen pakt en deze erodeert, slijpt en verder stileert krijg je het beeldmerk van Bolster. Het staat symbool voor het steeds verder schaven van een concept net zo lang tot het in serie-productie kan.
Bij Bolster werken ze met ruwe diamanten, de hardste substantie die we kennen. Maar de mensen die hier aan werken zijn juist zachtaardig. Om die reden bedachten wij een nieuwe merknaam, ‘Bolster’. Wie kent de uitspraak ‘een ruwe Bolster’ niet? Het staat voor iemand die van buiten ruw oogt maar van binnen zacht is. Een leuke bijkomstigheid is dat bolster ook een engelse betekenis heeft, namelijk het versterken of ondersteunen van iets. Zo is Bolster een naam van Nederlandse herkomst met een internationale toon.
Typografie en kleurschema
Bolster maakt het waar! Een daadkrachtig bedrijf dat je helpt van idee tot product. Een rots in de branding en partner aan je zijde.
Om deze daadkracht overtuigend over te brengen is de keuze voor een letter is stiekem ongelooflijk bepalend. De dikke solide letter die we hebben gekozen laat hier weinig twijfel over mogelijk. De letter is ook lekker breed, alsof het naar rechts wilt bewegen. Hierdoor krijg je een gevoel van vooruitgang, ambitie.
Bolster – Red
Hexadecimaal | #913e3e |
RGB | 145, 62, 62 |
CMYK | 30, 83, 71, 25 |
Bolster – Dark grey
Hexadecimaal | #bab2a6 |
RGB | 186, 178, 166 |
CMYK | 28, 26, 33, 00 |
Bolster – Black
Hexadecimaal | #313130 |
RGB | 49, 49, 48 |
CMYK | 69, 63, 63, 61 |
Bolster – Light grey
Hexadecimaal | #ddddd7 |
RGB | 221, 221, 215 |
CMYK | 12, 09, 13, 00 |
Kleurenschema
Primaire kleuren
Een sterk merk neerzetten is kleur bekennen. Jouw overtuigingen moet je dus terug zien in een paar kleuren uit een spectrum van miljarden kleuren.
Een krachtige rode kleur is het hoofdthema om de ambitie en het doorzettingsvermogen die nodig is om een perfect product te maken over te brengen. De solide ondersteunende tinten van grijs en zwart zorgen dat deze rode kleur er nog meer uitspringt.
Fotografie
Bij Bolster zijn makers aan het werk. Van een ideeën maken zij producten. Door dit proces visueel te maken snap je wat er bij komt kijken om zo'n product te maken.
En het leidt altijd tot bijzondere eindresultaten. Wij brachten beide in beeld.
boven de makers en het proces. Onder de eindproducten.
Website
Een website als showcase voor wie je bent en waar je toe in staat bent. Zo zie je als gebruiker in één overzicht meteen met wat voor mensen je eigenlijk te maken hebt en wat je van ze kunt verwachten.
Een informatieve merkwebsite met een verzameling van je werk, je proces, de technieken die je gebruikt en voor welke industrieën. Allemaal verpakt in een consistente ervaring van jouw merk.