Branding
Bier voor de gewone man.
Een verzameling van uiteenlopende brouwerijen, lekker eten, en fijne muziek nemen je terug naar wat belangrijk is: tijd voor elkaar.
In de afgelopen jaren is De Nijmeegse Bierfeesten uitgegroeid tot drie evenementen per jaar: de Bokbierdag in het najaar, een tweedaagse Wintereditie, en een vierdaagse zomer-editie tijdens Pinksteren. De organisatie professionaliseert en daarmee is het ook tijd om op het gebied van marketing stappen te zetten. Daarvoor doen we eerst een stapje terug, naar de merkidentiteit en huisstijl.
De Nijmeegse Bierfeesten brengt gezelligheid. Een plek waar je in een ongedwongen sfeer mensen ontmoet en kennis maakt met (nieuwe) bieren. Je hoeft geen speciaalbier-kenner te zijn om van een biertje te genieten. Op de Nijmeegse Bierfeesten vind je lokale en internationale bieren en fijne muziek. Voor de gezelligheid zorgen we samen.
Modern en laagdrempelig
De huisstijl van De Nijmeegse Bierfeesten is gebouwd op de typografie. Geen grafische poespas, maar simpelweg lekker herkenbare typografie. Naast een typografische functie heeft het daarmee bovenal een grafische functie. Voor headlines kiezen we voor een opvallend en eigenzinnig font, met een achtergrondmarkering. Het lettertype is een knipoog naar de oude Germaanse en gotische stijl van typografie, maar dan in een modern jasje. Daar voegen we een secundair lettertype aan toe: eveneens stevig van karakter, maar ronder, vriendelijk en goed leesbaar.
Woordmerk
Typografie & kleuren
Omdat we te maken hebben met evenementen in verschillende seizoenen en met verschillende karakters, kiezen we geen ‘vaste’ kleuren voor de huisstijl maar een kleurregel. Als basiskleuren nemen we daarom een ‘analoge’ kleurencombinatie: twee kleuren die dicht bij elkaar liggen in het kleurenwiel. Per editie kiezen we nieuwe kleurencombinaties. Voor de Pinkster-editie 2019 is dit een combinatie van groen en geel. Daarnaast gebruiken we altijd een vaste kleur donkergrijs en lichtgrijs.
Lunatix OT
Bottom menu
Op de nieuwe website staat functie bovenaan. We willen dat bezoekers eenvoudig kunnen navigeren. Daarom verplaatsen we het mobiele menu naar de onderkant van het scherm. Voor smartphone-gebruikers is dit de meest efficiënte plek, omdat dit binnen het bereik van de duim is.
Programmering
De website is tevens een alternatief voor het hardcopy programmaboekje. Bezoekers kunnen online het muziekprogramma, brouwerijen en food-trucks vinden. We richtten deze pagina’s zo efficiënt mogelijk in. Daarvoor maakten we kopjes met meer informatie on-click, binnen dezelfde pagina. Zo hoef je niet onhandig tussen pagina’s te navigeren en staat alles overzichtelijk bij elkaar.
Aanloop naar het festival
De website dient in de eerste plaats als informatievoorziening voor bezoekers. Bezoekers moeten immers eenvoudig de voor hen relevante informatie kunnen vinden. En dat werkt. Na lancering monitoren we de prestaties van de website, zodat we kunnen bijsturen waar nodig en kansen kunnen signaleren. In aanloop naar het festival werd de website steeds drukker bezocht.
Digitaal of analoog programmaboekje?
Voor deze editie hadden we zowel gedrukte programmaboekjes als het digitale programma op de website. Zo kunnen we in de praktijk meten wat de behoefte van festivalbezoekers is, zodat we daar in het vervolg op kunnen anticiperen. Tijdens het festival werden de online programma pagina’s druk bezocht. Daarmee is de website een duurzaam alternatief voor het geprinte programmaboekje.
De rol van social media
Ook op social media trekken de huisstijl door in fotografie en grafische elementen. Met een duidelijke contentstrategie weten we de doelgroep op social media actief en direct te bereiken.
Branding
Bier voor de gewone man.
Een verzameling van uiteenlopende brouwerijen, lekker eten, en fijne muziek nemen je terug naar wat belangrijk is: tijd voor elkaar.
In de afgelopen jaren is De Nijmeegse Bierfeesten uitgegroeid tot drie evenementen per jaar: de Bokbierdag in het najaar, een tweedaagse Wintereditie, en een vierdaagse zomer-editie tijdens Pinksteren. De organisatie professionaliseert en daarmee is het ook tijd om op het gebied van marketing stappen te zetten. Daarvoor doen we eerst een stapje terug, naar de merkidentiteit en huisstijl.
De Nijmeegse Bierfeesten brengt gezelligheid. Een plek waar je in een ongedwongen sfeer mensen ontmoet en kennis maakt met (nieuwe) bieren. Je hoeft geen speciaalbier-kenner te zijn om van een biertje te genieten. Op de Nijmeegse Bierfeesten vind je lokale en internationale bieren en fijne muziek. Voor de gezelligheid zorgen we samen.
Modern en laagdrempelig
De huisstijl van De Nijmeegse Bierfeesten is gebouwd op de typografie. Geen grafische poespas, maar simpelweg lekker herkenbare typografie. Naast een typografische functie heeft het daarmee bovenal een grafische functie. Voor headlines kiezen we voor een opvallend en eigenzinnig font, met een achtergrondmarkering. Het lettertype is een knipoog naar de oude Germaanse en gotische stijl van typografie, maar dan in een modern jasje. Daar voegen we een secundair lettertype aan toe: eveneens stevig van karakter, maar ronder, vriendelijk en goed leesbaar.
Woordmerk
Typografie & kleuren
Omdat we te maken hebben met evenementen in verschillende seizoenen en met verschillende karakters, kiezen we geen ‘vaste’ kleuren voor de huisstijl maar een kleurregel. Als basiskleuren nemen we daarom een ‘analoge’ kleurencombinatie: twee kleuren die dicht bij elkaar liggen in het kleurenwiel. Per editie kiezen we nieuwe kleurencombinaties. Voor de Pinkster-editie 2019 is dit een combinatie van groen en geel. Daarnaast gebruiken we altijd een vaste kleur donkergrijs en lichtgrijs.
Lunatix OT
Bottom menu
Op de nieuwe website staat functie bovenaan. We willen dat bezoekers eenvoudig kunnen navigeren. Daarom verplaatsen we het mobiele menu naar de onderkant van het scherm. Voor smartphone-gebruikers is dit de meest efficiënte plek, omdat dit binnen het bereik van de duim is.
Programmering
De website is tevens een alternatief voor het hardcopy programmaboekje. Bezoekers kunnen online het muziekprogramma, brouwerijen en food-trucks vinden. We richtten deze pagina’s zo efficiënt mogelijk in. Daarvoor maakten we kopjes met meer informatie on-click, binnen dezelfde pagina. Zo hoef je niet onhandig tussen pagina’s te navigeren en staat alles overzichtelijk bij elkaar.
Aanloop naar het festival
De website dient in de eerste plaats als informatievoorziening voor bezoekers. Bezoekers moeten immers eenvoudig de voor hen relevante informatie kunnen vinden. En dat werkt. Na lancering monitoren we de prestaties van de website, zodat we kunnen bijsturen waar nodig en kansen kunnen signaleren. In aanloop naar het festival werd de website steeds drukker bezocht.
Digitaal of analoog programmaboekje?
Voor deze editie hadden we zowel gedrukte programmaboekjes als het digitale programma op de website. Zo kunnen we in de praktijk meten wat de behoefte van festivalbezoekers is, zodat we daar in het vervolg op kunnen anticiperen. Tijdens het festival werden de online programma pagina’s druk bezocht. Daarmee is de website een duurzaam alternatief voor het geprinte programmaboekje.
De rol van social media
Ook op social media trekken de huisstijl door in fotografie en grafische elementen. Met een duidelijke contentstrategie weten we de doelgroep op social media actief en direct te bereiken.