social-media-uitbesteden-001

Social Media

Social media is over de jaren heen snel veranderd van een leuke manier om je vrienden up-to-date te houden, naar iets wat onmisbaar is geworden voor de marketing van je bedrijf. Het is online de meest directe manier om te interacteren met je doelgroep.

Social Media Strategie

De basis van het succesvol voeren van social, is een gedegen social media strategie. Niet ieder kanaal is geschikt voor ieder bedrijf. Op basis van de strategie maken we keuzes in de verschillende kanalen. Is jouw doelgroep voornamelijk B2B. Dan is het waarschijnlijk logischer om je strategie af te stemmen op LinkedIn in plaats van op Facebook. Wil je voornamelijk jongeren bereiken, dan is Instagram of Snapchat misschien een betere keuze. We bekijken samen hoe we de doelgroep op het betreffende kanaal het best kunnen bereiken. Dat kan bijvoorbeeld met organische zoekresultaten, advertenties, of in samenwerking met andere partijen of kanalen.

Content creatie

Aan een social media strategie heb je niets als het niet wordt uitgevoerd. Met de strategie in handen gaan we aan de slag met het creëren en publiceren van content op de geselecteerde social media kanalen. Om overzicht te houden over de content die we publiceren, werken we met een contentkalender. Deze contentkalender delen we natuurlijk ook met jou, zodat je altijd op de hoogte bent van de stand van zaken.

Social Media Adverteren

Adverteren op Social Media is misschien wel de belangrijkste vorm van online advertising geworden. Via onder andere Facebook en Instagram is het mogelijk om zeer gerichte advertenties te plaatsen en daarmee bijvoorbeeld een lokale afzetmarkt te bedienen. Het voeren van advertenties kan verschillende doelen hebben, zoals het vergroten van het bereik, het genereren van leads en het vergroten van het aantal bezoekers/volgers.

Meten en optimaliseren

Je strategie klopt, er zit structuur in de content creatie en we zijn aardig op weg. Maar behalen we de doelen die je voor ogen hebt? Om dit te meten, stellen we een rapportage op van de uitgevoerde werkzaamheden. Zo is in één overzicht duidelijk te zien welke content goed presteert en welke content minder. We nemen deze rapportage maandelijks met elkaar door, zodat we dicht op het vuur zitten en waar nodig direct aanpassingen kunnen doorvoeren.