Identiteitssessie

Identiteitssessie

Met een identiteitssessie komen we tot de kern. Elke organisatie bestaat uit mensen, producten en diensten. Wat jouw organisatie doet, hoe deze dat doet en waarom is echter volstrekt uniek voor jou. Er is geen ander bedrijf dat het precies zo doet zoals jij. Wat dat precies is, is vaak moeilijk moeilijk te zeggen. Zolang je dat niet duidelijk in beeld hebt wordt het moeilijk naar de buitenwereld communiceren waarom ze nou net jou moeten hebben.

Individuele sessies

Om de merkidentiteit in kaart te brengen houden we identiteitssessie. In een zo’n sessie gaan we op zoek naar de kernwaarden en drijfveren van het merk. Waar staat jouw organisatie voor? Welke waarden vertegenwoordigt het merk? En welke toegevoegde waarde kan je daar vervolgens mee bieden voor jouw klant? We doen dit met mensen uit alle lagen van het bedrijf. Zo krijgen we goed in kaart welke waarden gedeeld worden in het bedrijf. Opvallend wellicht is dat we deze sessies altijd 1 op 1 houden. Zo gaan mensen elkaar niet napraten maar kunnen we inhoudelijk wat meer de diepte in.

Cultuur in kaart brengen

Identiteit is niet iets dat je simpelweg kiest, maar iets dat aanwezig is in de organisatie. De merkidentiteit is een optelsom van gedeelde waarden, gedragsnormen en cultuur, maar ook wat je doet als je bedrijf. Bij grote organisatie raden we dan ook aan om niet alleen de directie of het management deel te laten nemen aan deze sessies. Juist de mensen op de werkvloer vormen mede deze identiteit. En diegenen die namens de organisatie naar buiten treden, bepalen voor een groot deel het beeld dat klanten krijgen van het merk.

Wij hebben ons gespecialiseerd in het tot stand laten komen van zo’n merkidentiteit. Meer dan simpele trucjes zijn dat hele specifieke en kritische vragen die we jou zullen stellen. De antwoorden daarop kunnen alleen jij en jouw organisatie geven en we zullen je helpen tot de juiste uitkomst te komen.