Een goede merknaam bedenken
Waarschijnlijk ben je op deze pagina terecht gekomen omdat je een merknaam voor je nieuwe bedrijf zoekt of juist nieuwe naam voor je bestaande bedrijf. Grote kans dat het je tegenhoudt om aan de slag te gaan. Je weet dat een goede naam belangrijk is maar de juiste heb je nog niet gevonden. Misschien zit je al wel in de juiste richting maar heb je dat eureka-moment nog niet bereikt. Of misschien heb je juist werkelijk geen flauw idee waar te beginnen.
Geen probleem wij helpen je graag. Want een goede merknaam is ontzetten belangrijk. Vaak is het de eerste ervaring van je klanten met jouw merk. Zoiets als de eerste kennismaking. En iedereen weet. Je eerste kennismaking kun je nooit meer over doen. Daarom wil je graag dat die eerste kennismaking voor de juiste klik zorgt.
Een merknaam met de juiste betekenis en vibe.
Een goede merknaam geeft naast betekenis, ook attitude aan het merk. Daarom is het belangrijk dat het voortkomt uit, en aansluit bij je merkidentiteit. Als die goed omschreven is zal het kiezen van een goede naam een stuk makkelijk wordt. Een sterke merknaam moet namelijk niet alleen duidelijk maken wie je bent er waar je voor staat. Het moet ook de juiste energie overbrengen. De juiste vibe. Je merknaam moet jou introduceren zonder dat je aanwezig bent. Het moet duidelijkheid scheppen en ook nog eens lekker in het gehoor liggen. En ook niet onbelangrijk het moet mensen niet doen denken aan een ander merk.
In dit process is nuance en detail van groot belang. Ook is het belangrijk dat je nadenkt over de toekomst. Een woord of associatie dat momenteel hip is kan over een paar jaar ouderwets of gedateerd overkomen. Trendwoorden zijn dus niet heel erg geschikt als je een merk wilt opbouwen voor lange termijn. Maar ook flauwe woordgrapjes kunnen nog wel eens verkeerd vallen bij je potentieel klanten.