As you were, Nijmegen - Offline marketing

Offline Marketing

Offline marketing zou je bijna vergeten omdat we zo veel online zijn. We brengen zo veel tijd door in de digitale wereld dat de focus voor communicatie mee verschuift.

De focus ligt veelal op online marketing. Maar juist de mix tussen offline en online communicatie is de kracht. We zijn ervan overtuigd dat ieder merk kan profiteren van een goede balans tussen beide.

Kansen

Waar liggen offline de kansen voor jouw bedrijf? Voordat we aan de slag gaan met jouw offline marketing activiteiten, is het belangrijk om duidelijk te hebben naar wie we communiceren en met welk doel. Ook bij offline marketing is een goede marketingstrategie daarom van essentieel belang.

Doelgroepbepaling

Wil je jouw boodschap onder de aandacht brengen bij automobilisten, dan is een billboard advertentie wellicht interessant. Wil je jongeren bereiken, dan is een samenwerking met een sportclub misschien een goede optie. Daarnaast zijn er alledaagse marketingmiddelen die we soms als zo ‘normaal’ beschouwen dat we er misschien niet meer bij stilstaan. Denk aan de menukaart in een restaurant, of de signing op de gevel van een winkel.

Crossmediaal

Marketing is al lang geen eenrichtingsverkeer meer. Juist daarom werken crossmediale communicatie zo goed. Consumenten willen contact en interactie. Een mooi voorbeeld hiervan is een abri-campagne die een vraag stelt. Vervolgens kan de consument online deel nemen aan de zoektocht naar het antwoord. Hier raken je offline marketing uitingen en je online aanwezigheid elkaar. Je moet dus zorgen dat ook je online marketing op orde is. Dat begint natuurlijk allemaal met een goede marketingstrategie.