merkmanifest

Merkdocument

Een merkdocument als drager van jouw merkidentiteit. Elke organisatie bestaat uit mensen, producten en diensten. Wat jouw organisatie doet, hoe deze dat doet en waarom is echter volstrekt uniek voor jou. Er is geen ander bedrijf dat het precies zo doet zoals jij. Wat dat precies is, is vaak moeilijk een vinger op te leggen. Zolang je dat niet duidelijk in beeld hebt wordt het moeilijk naar de buitenwereld communiceren waarom ze nou net jou moeten hebben.

Doormiddel van identiteitssessies gaan we samen met jou op zoek naar jouw merkidentiteit. We gaan samen kijken naar je visie, missie, kernwaarden maar ook welke archetype er bij jouw merk past. Wat je jouw publiek belooft en hoe je die boodschap uitdraagt en waarom de oplossing die jij de markt biedt eigenlijk moet bestaan. De uitkomst van dit onderzoek noemen we de merkidentiteit.

Merkidentiteit vastleggen

Als we dat onderzoek afgerond hebben kunnen we dit uiteraard ook nog opzetten in een echt merkdocument, ook wel brandbook genoemd. Dit document bevat niet alleen de inhoudelijke antwoorden maar adept geheel jouw merk. Opgemaakt in jouw huisstijl en volledig geschreven in jouw tone of voice. Ook de vorm van zo’n document kan per bedrijf verschillen. Zo kan het uiteraard volledig digitaal zodat je werknemers het van je interne portaal kunnen downloaden. Of misschien zelf voor al je partners zoals we deden voor Grate Goods. Maar ook in een compact gedrukt paspoort die elke medewerker in zijn broekzak bij zich kan dragen is een optie. Een heel andere optie is een deelbare versie in de kantine van je bedrijf in de vorm van een krant. Werkelijk alles is mogelijk. Samen kijken we welke vorm het beste past bij jouw bedrijf.